رئیس مرکز بهداشت استان قم:

تاکنون تعداد 2500 واکسن تزریق‌شده است/اجرای فاز دوم تزریق واکسن کرونا

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 2500 واکسن تزریق‌شده است، گفت: فاز نخست واکسن کرونا در چهار پارت دریافت شده که فاز دوم نیز از روزهای گذشته آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرا شدن دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای واکسیناسیون در قم اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌ها مسئولیت اجرا کردن واکسیناسیون شهروندان در استان با شخص استاندار است.

وی با تأکید بر عدم دریافت واکسن توسط برخی از پرسنل بیمارستان‌ها افزود: به دلیل تماس مستقیم با بیماران کرونایی، باید واکسیناسیون کادر درمانی فعال در  ICU و پرسنل بهداشتی هرچه سریع‌تر انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: اولویت انجام واکسیناسیون با افرادی است که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند.

وی با تأکید بر انجام واکسیناسیون برخی از جانبازان شیمیایی بالای 50 درصد و سالمندان در قم عنوان کرد: تاکنون تعداد 2500 واکسن تزریق‌شده که چند روز قبل فاز دوم آغاز شده است.

محبی با اشاره به اینکه تاکنون در قم و در کشور واکنش و حساسیت خاصی نسبت به واکسن‌ها گزارش نشده است خاطرنشان کرد:  برای بیماران خاص 24 عدد و برای کارکنان بهشت معصومه(س) 20 عدد واکسن در نظر گرفته‌شده و تزریق‌شده است.

وی با تأکید بر دریافت واکسن روسی، چینی و هندی تصریح کرد: خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون از روزهای گذشته در قم آغاز شده که امیدواریم اثربخش باشد.

انتهای پیام/


گالری عکس
http://qomefarda.ir/24807
اخبار مرتبط

نظرات شما