هنوز نتایج سفر‌های نوروزی را مشاهده نکرده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره ملاک رنگ بندی شهر‌ها گفت: اگر هر شهری ۲ بستری در ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد، آبی، ۲ تا ۴ بستری در ۱۰۰ هزار نفر زرد، ۴ تا ۶ بستری در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۶ بستری در ۱۰۰ هزار نفر قرمز است.

حریرچی توضیح داد: ما بستری‌ها را به ازای افرادی که در شهر زندگی می‌کنند، حساب می‌کنیم و هنوز نتایج سفر‌های نوروزی را ندیده ایم. این افزایش‌ها و نتایج کنونی مربوط به افزایش تردد‌هایی است که در داخل شهر و برای خرید عید انجام شده است.

او گفت: ما ۶۷ شهر قرمز و نارنجی داریم که با ۳۲ میلیون جمعیت ۴۰ درصد از کل مردم می‌شوند. ما نتایج سفر‌های نوروزی را در اواخر این هفته در بیماران سرپایی و در یکی الی دو هفته آینده در بیماران بستری شده می‌بینیم.

معاون وزیر بهداشت درباره ارز نیمایی برای شرکت‌های خصوصی گفت: همانطور که مصوبات و رئیس جمهور تاکید کرده ورود واکسن کاملا زیر نظر وزارت بهداشت خواهد بود و واکسن مورد تایید با ضوابطی که اعلام می‌شود توسط شرکت‌های خصوصی خریداری می‌شود.

او یادآوری شد: البته در مورد واردات واکسن تلاش‌های زیادی در کشور صورت گرفت، اما کشور‌های تولید کننده از جمله چین، هند، روسیه و آلمان هنوز زیر ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسیناسیون کردند. پس در واردات واکسن هیچ اهمالی صورت نگرفته است و به دلیل وجود مشکلاتی جهانی دسترسی به واکسن بسیار سخت شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24816
اخبار مرتبط

نظرات شما