هم‌زمان با چهل‌سالگی انقلاب؛

دوازدهمین سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار می‌شود

دوازدهمین سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی هم‌زمان با چهل‌سالگی انقلاب، 18 بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین نور موسوی صبح امروز در آستانه سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: برخی افراد نهاد مرجعیت را تضعیف می‌کنند و به دنبال حاشیه بردن مرجعیت هستند.
وی ادامه داد: یک عمدی در کار است به‌طوری‌که برخی افراد در حال مانور دادن علیه مرجعیت هستند.
نور موسوی بابیان این‌که نباید اجازه داد جایگاه مرجعیت تضعیف شود، تأکید کرد: امام زمان (عج) می‌فرمایند در غیاب من به مراجع جامع‌الشرایط مراجعه کنید.
وی افزود: مراسم سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران 18 بهمن‌ماه در مسجد اعظم در دهه فجر برگزار می‌شود.
مسئول ستاد برگزاری  ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: ایشان از یاران صدیق امام و رهبر انقلاب بودند و از شروع نهضت در سال 42 تا پایان عمر خویش در خدمت انقلاب بودند.
وی ادامه داد: بعد از امام خمینی (ره) تنها مرجعی هستند که مراسم سالگرد ایشان در سطح دنیا به این گستردگی برگزار می‌شود.
نور موسوی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه، هیئات مذهبی سراسر کشور و مساجد اعلام آمادگی کرده‌اند که مراسم سالگرد این مرجع فقید را برگزار کنند.
وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری اولین همایش ملی دیدگاه‌ها علوم قرآنی فاضل لنکرانی در قم اشاره کرد و ابراز داشت: در ابتدای سال جاری مقدمات کار شروع شد و تاکنون پیش نشست علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تهران، گرگان و اصفهان برگزارشده است.
مسئول ستاد برگزاری  ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: این همایش 5 اردیبهشت‌ماه سال 98 برگزار خواهد شد و تاکنون 300 مقاله به این همایش ارسال‌شده است.
وی تأکید کرد: امروز در دنیا ایشان را به احیاگر فاطمیه دوم می‌شناسند چراکه ایشان فرمودند دهه دوم فاطمیه را مانند عاشورا برگزار کنیم.
نور موسوی ابراز داشت: هم‌اکنون 700 طلبه ممتاز در تمامی دروس در این مرکز به تحصیل اشتغال دارند و 200 استاد برجسته در مرکز فقهی ائمه اطهار حضور دارند که در گروه‌های مختلف این مرکز خدمت می‌کنند.
وی افزود: 75 عنوان کتاب از آثار این مرکز رونمایی شد و در دو سال اخیر 107 عنوان کتاب چاپ‌شده است که در نوع خود قابل‌توجه است.
نور موسوی ابراز داشت: تمامی این آثار توسط اساتید این مرکز به چاپ رسیده است که مورد استقبال گسترده قرارگرفته است.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/2599
اخبار مرتبط

نظرات شما