استاد دانشگاه و مشاور خانواده در گفتگو با قم فرد ،

تمام بخش‌های جامعه برای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه خانواده مسئول هستند

فاطمه سادات رازقی استاد دانشگاه و مشاور خانواده با بیان این‌که خانواده اساسی‌ترین، دیرپاترین و درعین‌حال بادوام‌ترین نهاد و سنگ زیربنای جامعه است، گفت: تمام بخش‌های جامعه برای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه خانواده مسئول هستند.

فاطمه سادات رازقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شبا اشاره به جایگاه خانواده در جامعه اظهار داشت: خانواده اساسی‌ترین، دیرپاترین و درعین‌حال بادوام‌ترین نهاد و سنگ زیربنای جامعه است که مبدأ تمامی ساختارهای موجود اجتماعی است و علی‌رغم این‌که هسته‌ای کوچک از اجتماع را تشکیل می‌دهد، نقش حیاتی در سلامت و بیماری آن ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: خانواده به‌عنوان مهم‌ترین واحد اجتماعی - عاطفی، در تمام مراحل رشد افراد نقش مهم و انحصاری دارد و اساس چگونگی تشکیل شخصیت فرد را پی‌ریزی می‌کند.
رازقی با بیان این‌که کانون اصلی فرایند اجتماعی شدن فرد در خانواده شکل می‌گیرد، ابراز داشت: براین‌اساس، در شکل‌گیری نگرش‌ها و ارزش‌ها و باورها فرد نقش اصلی را برعهده دارد و بر نوع روابط فرد با سایر افراد، عوامل و نهادهای اجتماعی دیگر تأثیر می‌گذارد.
وی افزود: پژوهشگران خانواده معتقدند مشکلات و آسیب‌های روانی اجتماعی افراد برگرفته از روابط درون خانواده است؛ ازاین‌رو، خانواده می‌تواند از یک‌سو کانون شکل‌گیری مشکلات و از سوی دیگر محور التیام‌بخش و درمان این مشکلات باشد.
استاد دانشگاه و مشاور خانواده به دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص خانواده اشاره کرد و بیان داشت: در اندیشه رهبر معظم انقلاب، ازدواج و تشکیل خانواده نعمت و سیره الهی است و ازدواج پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود.
وی ابراز داشت: ازدواج و نهاد خانواده مقدس است و هدف اصلی از همسرگزینی، کسب آرامش است، ایشان شکل‌گیری نهاد خانواده و بهره‌مندی فرد و جامعه از برکات این نهاد مقدس را یکی از مهم‌ترین ثمرات ازدواج می‌داند.
وی افزود: در سیاست‌های ابلاغ شده ایشان، تمام موارد به‌خوبی و به شکل عمیق، تدوین و چراغ راه متولیان این حوزه، قانون‌گذاران و قوه مجریه قرار گرفته است به‌طوری‌که در این ابلاغیه تمام بخش‌های جامعه اعم از فرد و سازمان، متخصص و غیرمتخصص در ایجاد خانواده سالم و تحکیم بنیان خانواده مسئول هستند و بی‌تفاوتی نسبت به این وظیفه از کسی پذیرفته نیست.





انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/27180
اخبار مرتبط

نظرات شما