تصویر شهید حججی شمایل مقاومت شد

رئیس حوزه هنری استان قم در آئین رونمایی از کتاب صوتی سربلند اظهار داشت: تصویر شهید حججی شمایل شهادت در محور مقاومت شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،هم‌زمان با سالگرد شهادت شهید حججی کتاب صوتی "سربلند"در قم رونمایی شد.
حامد حجتی در آیین رونمایی از کتاب صوتی سربلند اظهار داشت: توجه به ادبیات مقاومت بسیار چشمگیر شده است و این اتفاق باعث شده در سال‌های اخیر آثار قابل ارزشی را مشاهده کنیم بخصوص جریان عظیم حرکت مقاومت در کشورهای اسلامی و عربی و حضور رزمندگان برای دفاع از سرزمین‌های اسلامی و هم کیشان در کشورهای مختلف باعث رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه ادبیات مقاومت شده است.

 رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: حضور در جبهه‌های مقاومت و جانبازان و شهدای این جبهه ظرفیتی را به وجود آوردند که در این حوزه کتاب‌های متعددی نوشته‌شده و ثبت‌شده است و اهالی فرهنگ و هنر همواره در ترویج این اندیشه فعالیت داشته‌اند.

وی بیان داشت : این روزها در مواجهه با فضای رسانه‌ای با شکل‌های جدیدی از پرداخت ها مواجه هستیم که  تا چند سال پیش به‌صورت مکتوب بوده است اما امروزه مستندسازان در اتفاقات بزرگ حضور داشتند و با حضور رسانه لحظه‌های گران‌سنگ و خلاق ماندگار شده است.

شهید حججی نقطه عطف ادبیات مقاومت

حجتی ادامه داد : یکی از مباحث که بسیار جدی موردتوجه است مسئله صوت است تألیفات مکتوب و تصویری از گذشته وجود داشته ما باید به صوت به‌صورت جدی بپردازیم در سال های اخیر پدیده کتاب صوتی موردتوجه قرارگرفته و صاحب‌نظران پس از خلق آثار مکتوب علاقه‌مند هستند که آثار به‌صورت صوت نیز در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم ادامه داد: شهید حججی در ادبیات مقاومت یک نقطه عطف است به دلیل ویژگی‌های شهید حججی و نحوه شهادت در تاریخ ماندگار شد و باعث علاقه‌مندی بسیاری به ادبیات مقاومت شد به همین منظور انتشارات شهید کاظمی که شهید حججی از بنیان‌گذاران این انتشارات بود کتاب سربلند با موضوع شهید حججی را منتشر کرد این کتاب در ابتدا به‌صورت مکتوب بود که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد و سپس کتاب صوتی آن نیز تهیه شد.

 حجتی خاطرنشان کرد: کتاب صوتی سربلند با دو صدای راوی و صدای همسر شهید حججی تهیه‌شده است این کتاب در ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه صوت و با شش فصل و 52 روایت آماده ارائه به علاقه‌مندان است  که می‌تواند از پلتفرم‌های طاقچه و نوا این کتاب را دانلود کنند.

همچنین در این آئین محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری استان قم اظهار داشت: شهید حججی تصویری جاویدان از خود ثبت کرد و اتفاق بزرگی در فضای رسانه‌ای رخ داد تصویر شهید حججی شمایل شهادت در محور مقاومت شد .

اعجاز تصویر شید حججی در فضای مجازی

وی ادامه داد: در دوره مدرن نیاز به معجزه داشتیم تصویر شهید حججی مظلومیت محور مقاومت را نشان داد و در فضای مجازی اعجاز را رقم زد و بیش از گذشته مقاومت بازوی جهان طاغوت را در هم شکست .

روزبهانی افزود: یکی از ویژگی‌های کتاب صوتی سربلند روایت‌های مختصر است در این خصوص کتاب صوتی کمتر منتشرشده بود و فاصله انتشار کتاب‌های صوتی مقاومت زیاد است و باید از این آثار حمایت شود.

شهید حججی نماد محور مقاومت

 سید حسن یزدی نژاد مسئول بسیج هنرمندان استان قم  در آئین رونمایی از کتاب صوتی سربلند اظهار داشت: شهید حججی نماد محور مقاومت شد کتاب صوتی سربلند کار خوبی از هنرمندان استان قم بود مکتب شهدا بعد از شهادت بیشتر توسعه پیدا می‌کند زیرا دست شهدا بعد از شهادت بازتر است و برای کارهایی که ترویج فرهنگ شهادت را انجام می‌دهند شهدا کمک می‌کند.

وی تصریح کرد:  در کنار آثار مکتوب و تصویری باید فعالیت‌ها بر پایه صوت  و آوا نیز رشد پیدا کند در  قم ظرفیت‌های خوبی در جامعه هنرمندان در این زمینه وجود دارد.

کتاب صوتی «سربلند» روایتی از کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم؛ مـــحسـن حججی

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/28050
اخبار مرتبط

نظرات شما