کشف روشی جدید برای ضدعفونی کردن فوری آمبولانس

دانشمندان اسکاتلندی با تکنیکی جدید، سرعت تمیز کردن آمبولانس‌ها را بالا بردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از ایندیپندنت، دانشمندان در اسکاتلند در حال توسعه تکنیک جدیدی برای ضد عفونی از طریق ریز امواج‌ها (امواج مایکروویو) هستند که می‌تواند سرعت تمیز کردن آمبولانس و بیمارستان‌ها را به میزان چشمگیری بالا ببرد.

پژوهشگران سه دانشگاه ادینبورو، هریوت وات و استراتکلاید معتقدند از موج‌های الکترومغناطیسی، آنتن چراغ راهنما‌های حسگر به یک لایه مایع می‌توان برای گرم کردن سریع و ضدعفونی سطوح استفاده کرد. مهندسان ریزموج، متخصصان بیماری‌های واگیردار و دانشمندان پلیمر در این پروژه مشارکت دارند.

در حال حاضر ضدعفونی کردن یک آمبولانس با استفاده از مواد شیمیایی معمولی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در نتیجه خودرو  برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده نیست و این موضوع فشار بر خدمات اورژانس را افزایش می‌دهد. حال این تیم به رهبری سایمون پودلیچاک، مهندسی حرفه‌ای و مدرس ارشد فناوری و فرکانس رادیویی دانشگاه ادینبورو امیدوار است که با استفاده از روش یاد شده این بازه زمانی را به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

امید آن می‌رود که بتوان از این تکنیک برای تمیز کردن میز رستوران‌ها، قطار‌ها، هواپیما‌ها و سایر فضا‌های که رفت و آمد زیادی دارند استفاده کرد.

پودلیچاک می‌گوید یک سال پیش که شیشه شیر فرزند نوزادم را با این روش ضدعفونی کردم، این فکر به ذهنم خطور کرد.

او افزود: به این نتیجه رسیدم که اگر شیشه شیر را می‌شود ظرف چند دقیقه ضدعفونی کرد به طوری که برای نوزاد امن باشد بنابراین از این تکنیک در بعدی متفاوت می‌توان برای سطوح آلوده هم استفاده کرد.

این محقق گفت: اما برای تعیین فاصله نسبی بین سطح و آنتن ضمن کسب اطمینان از امن بودن میزان برق مورد استفاده به تحقیقات عمده‌ای نیاز داشتیم. درضمن فهمیدم که بهتر از ریزموج‌ها آن ناحیه که احتمال آلوده بودنش بیشتر است باید مورد هدف قرار بگیرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28073
اخبار مرتبط

نظرات شما