آیت‌الله ‌شبیری‌زنجانی: اقامه عزای حسینی با رعایت مسائل بهداشتی باشد

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در پاسخ به استفتاء جمعی از مقلدان آورده است: اقامه عزای اباعبدالله(ع) به عنوان یکی از شعائر الهی و از اوجب واجبات، با رعایت مسائل بهداشتی که متخصصان برای جلوگیری از انتشار بیماری لازم می‌دانند، انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وی در پاسخ به این استفتاء که «با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، وظیفه مؤمنین و ارادتمندان به ائمه معصومین (ع) در ایام عزای محرم و نسبت به اقامه عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام چیست؟» پاسخ خود را خطاب به مقلدان اعلام کرد.

این مرجع تقلید در پاسخ به این استفتاء آورده است: اقامه عزای اهل‌بیت عصمت(ع)،خاصه حضرت سیدالشهدا (ع) از شعائر الهی و أفضل قربات إلی الله و از اوجب واجبات و مایۀ حفظ و بقای تشیع و اسلام راستین عزیز است.

این مرجع تقلید افزوده است: مردم عزیزمان با رعایت اموری که متخصصان برای جلوگیری از انتشار بیماری لازم می‌دانند، و اجتناب دقیق از انجام کارهایی که در آن، احتمال عُقلایی مبتلا کردن یا مبتلا شدن به این بیماری  وجود دارد، در اقامه باشکوه عزای آن حضرت و زنده نگه داشتن یاد و نام ایشان -به اَشکال و نحوه‌های مختلف- بکوشند و با تحصیل معرفت و اخلاص، موجبات رضایت حضرت ولیّ‌عصر (عج) و بهره‌مندی از برکات فراوان توجه به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) را فراهم آورند.

آیت الله شبیری در ادامه تاکید کرده است: امید است که در ظل عنایات خداوند متعال و با توسل به حضرات معصومین (ع) و تمسک به ایشان، مشکلات و گرفتاری‌های متعدد مردم برطرف گردد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28110
اخبار مرتبط

نظرات شما