انتخاب اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی

انتخاب اعضای کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: بر اساس قانون باید 2 نفر از اعضای کمیسیون آموزش در کمیته تدوین آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی حضور داشته باشند که بیرانوندی و محمدی انتخاب شدند.

وی افزود: دهمرده، فاطمه سعیدی، احمدی لاشکی، میرزاده، زاهدی، عباسی، بیرانوندی و کوچکی‌نژاد به عنوان اعضای کمیته اعمال ماده 234 در مورد تخلفات احتمالی پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد انتخاب شدند.

میرزاده همچنین از اظهار نظر کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون فرعی در 4 طرح نیز خبر داد و گفت: در طرح الحاق دو ماده به قانون مجازات اسلامی؛ ماده‌ای ناظر به فعالیت فرقه‌ها، گروه‌ها و جریان‌های انحرافی بود و اینکه چطور با آنها برخورد شود.

وی گفت: کمیسیون پیشنهاد حذف تبصره 2 ماده 500 مکرر را داشت؛ زیرا در آنجا ذکر شده بود کسانی که در رد این گروه‌ها و فرقه‌ها کلاس بگذارند از این قانون مستثنی شوند؛ کمیسیون معتقد بود این امر اولا بدیهی است و ثانیا امکان سوء استفاده از آن وجود دارد و نیازی به قانونگذاری نیست.

میرزاده اظهار داشت: در تبصره 3 ماده 3 طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها مقرر شد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در داخل دانشگاه در اجتماعات و راهپیمایی‌ها تابع قوانین مربوط به خودشان باشند و نیازی به مجوز نداشته باشند.

وی افزود: در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، درباره شورای عالی فضای مجازی بحث و پیشنهاد شد شورای امنیت ملی هم در کنار این شورا وجود داشته باشد.

میرزاده خاطرنشان کرد: در ماده 14 طرح «مبارزه با تبعیض نژادی و تنفر قومی» درباره دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی همچون صداوسیما، آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان مقرر شد که این دستگاه‌ها تبلیغ یا تدریس مربوط به تبعیض نژادی و تنفر قومی نداشته باشند زیرا خودش موجد مشکل بین قومیت‌ها خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکید شد در آنجا بحث اسلام و ادیان شناخته شده بیاید؛ ضمن آنکه کمیسیون قضایی مجلس ضمانت اجرایی برای آن  پیش‌بینی کند تا اگر این دستگاه‌ها تخطی کردند، نحوه برخورد با آن مشخص باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2832
اخبار مرتبط

نظرات شما