آصفری در گفتگو با قم فردا:

دستگیری مرضیه هاشمی نشان‌دهنده عمق عصبانیت آمریکا از فعالیت‌های بین‌المللی پرس تی وی است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن دستگیری خبرنگار پرس تی وی در آمریکا، گفت: دستگیری مرضیه هاشمی نشان‌دهنده عمق عصبانیت آمریکا از فعالیت‌های بین‌المللی پرس تی وی است.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به دستگیری خانم مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی در آمریکا، اظهار داشت: آمریکایی‌ها صدای حمایت از حقوق بشر و آزادی بیانشان گوش فلک را کر کرده و همیشه صحبت از این می‌کنند که آمریکا مهد آزادی و دمکراسی است اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کنند.
وی ادامه داد: این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها با یک خبرنگار آزاد این‌گونه برخورد می‌کنند و بارها ما شاهد این‌گونه رفتارهای آمریکا با خبرنگاران آزاد بوده‌ایم.
کارشناس مسائل سیاسی بابیان این‌که ملت‌های دنیا در خصوص این اقدام زشت آمریکا قضاوت خواهند کرد، تصریح کرد: یک آمریکایی که به دین مبین اسلام گرویده است و بدون این‌که جرمی ثابت شود و سندی مبنی بر مجرم بودن این فرد منتشر شود، دستگیر و راهی زندان می‌شود.
وی ادامه داد: این رفتارها نشان از رفتارهای قرون‌وسطایی است و با این اقدامات زشت که بارها در تاریخ تکرار شده، آمریکا نمی‌تواند خودش را به‌عنوان مدعی حقوق بشر و آزادی بیان معرفی کند.
آصفری تأکید کرد: این رفتارها با هیچ قانون و پروتکلی قابل‌جمع بندی نیست و قطعاً دستگاه دیپلماسی کشور باید با این اقدام برخورد جدی کند.
وی در خصوص علت‌های این اقدام ابراز داشت: این اقدام نشان از عمق عصبانیت آمریکا نسبت به فعالیت پرس تی وی در نشان دادن رفتارهای خشونت‌طلب آمریکا با مردم و ملت‌های دنیا دارد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: علاوه بر این اقدام نشان‌دهنده این است که پرس تی وی توانسته مأموریت‌های خودش را به‌خوبی عملیاتی کند که این‌گونه دشمن را عصبانی کرده است.
وی افزود: آمریکا با این حرکت خود می‌خواهد تمام کسانی که سعی دارند ماهیت آمریکا و پشت‌صحنه سیاست آمریکا را به ملت‌های دنیا نشان دهند را تهدید جدی کند.
آصفری خاطرنشان کرد: ادامه بازداشت مرضیه هاشمی حیثیت و جایگاه آمریکا را در جامعه بین‌المللی زیر سؤال خواهد برد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/2858
اخبار مرتبط

نظرات شما