معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

پژوهش محور کردن نظام آموزشی، یکی از اهداف اصلی معاونت پژوهش است

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: پژوهش محور کردن نظام آموزشی، یکی از اهداف اصلی معاونت پژوهش است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین میرمعزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: سیاست‌های معاونت پژوهش توسعه، ارتقا و تعمیق پژوهش‌های اسلامی در راستای نیازها، مسائل و مشکلات جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیازهای علمی حوزه است.
وی ادامه داد: در این زمینه نیاز داریم که روحیه تفکر، خلاقیت و نوآوری در حوزویان تقویت شود و مهارت‌های پژوهشی در بین حوزویان ارتقا پیدا کند و از جهت محتوا هم دانش‌هایی که فرامی‌گیرند در راستای فرهنگ دینی باشد.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان داشت: بعضی از برنامه‌ها در حوزه پژوهش قابل‌دستیابی است و اقدامات خوبی نیز برای رسیدن به برنامه‌های مختلف انجام‌شده است.
وی ادامه داد: بحث نظام آموزشی پژوهش محور مسئله مهمی است که در چند سال گذشته موردتوجه ویژه قرارگرفته و در حال عملیاتی کردن آن هستیم.
میرمعزی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که به‌صورت گسترده در معاونت پژوهش پیگیری می‌شود تدوین مقالات علمی توسط اساتید است.
وی ادامه داد: بیش از 5 هزار استاد در سراسر کشور در سطح مختلف داریم که برای این عزیزان برنامه‌ریزی می‌شود که مهارت‌های پژوهشی را ارتقا دهند و در دروس خارج نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در دستور کار قرار دارد که درس‌های خارج به‌صورت کتاب و مقالات منتشرشده و در دسترس عموم قرار بگیرد.
رئیس شورای علمی کتاب سال حوزه به برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه اشاره کرد و تأکید کرد: این جشنواره برای ارتقاء و توسعه پژوهش‌های در حوزه علوم اسلامی است و امسال بیستمین جشنواره کتاب هم‌زمان با دومین جشنواره مقالات علمی حوزه، 4 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.





انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/2863
اخبار مرتبط

نظرات شما