طرح «پزشک خانواده شهری» در کل کشور اجرایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

سعید نمکی، در ارتباط با اجرای طرح واگذاری تخت‌های بیمارستانی به بخش خصوصی و مشکلاتی که برای مردم در اجرای این طرح به وجود می‌آید، اظهار کرد: در بحث خصوصی‌سازی، حمایت‌ها از مردم برداشته نمی‌شود.

وی افزود: در این پروسه، سرانه درمانی مورد نیاز مردم را پرداخت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که کوچک‌ترین فشاری بر مردم به دلیل ورود بخش خصوصی به عرصه سلامت وارد شود.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طرح تحول سلامت با کاهش پرداخت از جیب بیمار و تامین منابع و کاهش هزینه‌های کمرشکن مواجه بودیم و تلاش داریم که این روند را ادامه دهیم.

نمکی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا در طرح پزشک خانواده شهری اعتبار ویژه‌ای به استان مازندران و دیگر استان‌های درگیر این طرح پرداخت نمی‌شود، گفت: یکی از بحث‌های جدی با توجه به اینکه این ردیف متمرکز در ستاد وزارتخانه است، بتوانیم در دانشگاه‌ها هم این ردیف در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع باید در ردیف بودجه 98 دیده می‌شد که در حال حاضر این بودجه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اگر توانستیم در بودجه 98 و اگر نشد در سال آینده برای بودجه 99 اعتبار آن دیده شود.

سرپرست وزارت بهداشت، از برنامه‌ریزی برای اجرای کامل طرح پزشک خانواده شهری در کشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم که تا پایان این دولت طرح پزشک خانواده شهری در کل کشور اجرایی شود.

نمکی درباره مسئله تامین دارو و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته، افزود: همه تلاش ما در دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ریزی برای تامین نیازهای دارویی کشور به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج است.

وی یادآور شد: اگرچه مشکلاتی در کل کشور با توجه به تحریم‌ها برای کالاهای مورد نیاز وجود دارد اما تلاش کرده‌ایم که داروی مورد نیاز مردم به موقع و در حد نیاز تامین شود.

سرپرست وزارت بهداشت و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هیچگونه نگرانی را از نظر افزایش قیمت و تحمیل هزینه به بیماران و چه از نظر کمبود دارو احساس نمی‌کنم.



انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/2914
اخبار مرتبط

نظرات شما