استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا:

شجاعت، استقامت، غیرت، دین‌داری و صبر حضرت زینب (س) در تاریخ ماندگار شد

استاد حوزه علمیه قم شخصیت این بانوی تاریخ اسلام را مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: شجاعت، استقامت، غیرت، دین‌داری و صبرشان الگوی مناسبی برای همه است.

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: علم، مدیریت و درایت حضرت زینب (س) بی‌نظیر و ملکوتی بود، اگر غیر این بود نمی‌توانست بعد از حادثه کربلا، خاندان و جامعه را مدیریت کند.
وی ابراز داشت: بعد از شهادت امام حسین (ع) جو بسیار بدی حاکم بود اما حضرت زینب نائب خاص امام بود و توانست خوب مدیریت کند و الا تمام زحمات امام حسین از بین می‌رفت.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت زینب (س) برای بشریت الگو و معلم بود، تصریح کرد: بسیاری از شخصیت‌ها درس‌های زندگی را در ابعاد مختلف از آن حضرت می‌گرفتند.
وی شخصیت این بانوی تاریخ اسلام را مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: شجاعت، استقامت، غیرت، دین‌داری و صبرشان الگوی مناسبی برای همه است.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت زینب (س) خسته نشد و باروحیه بلند و والایی که داشت تا پایان عمر در خدمت دین بود و خودش را وقف دین و مسلمانان کرد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30122
اخبار مرتبط

نظرات شما