آیت‌الله حسینی بوشهری:

الگوی زندگی فاطمی شاخص گرفتن رضایت الهی برای هر کاری است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معیار حضرت زهرا(س) برای انجام هر کاری، کسب رضایت الهی بود و اگر بخواهیم زندگی فاطمی داشته باشیم، باید شاخصه و ملاک ما نیز همین مسئله باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،    به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی که با عنوان بصیرت فاطمی در قم برگزار شد با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تبلیغ با محوریت بقاع متبرکه ابراز کرد: لازم است آسیب‌های امر تبلیغ را به درستی ارزیابی کنیم و در کنار نیازشناسی و آسیب‌شناسی روز جامعه، محتوای تبلیغی مناسب را برای این ایام آماده کنیم.
وی افزود: یکی از چهره‌هایی که در سلسله جریان عظیم اسلام و بعد از نبی مکرم اسلام(ص) به تبیین دقیق مسائل دینی پرداختند، حضرت فاطمه زهرا(س) بودند و در کنار و بعد از ایشان امامان معصوم(ع) این وظیفه را بر عهده گرفتند و در طول قرون و اعصار بعدی، علما و مراجع تقلید، این جریان عظیم را ادامه دادند و همین مسئله است که موجب شده است دشمنان عقده و کینه زیادی نسبت به روحانیت داشته باشند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نبی مکرم اسلام(ص)، تعبیرات بلندی در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) داشته‌اند که نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است.
وی ادامه داد: فاطمه(س) به مقامی رسیدند که نه تنها خداوند از او راضی هستند و او هم از خداوند راضی، بلکه رضایت او عین رضایت الهی به شمار می‌رود.
حسینی بوشهری با اشاره به مراتب نفس که توسط علما تعیین شده است گفت: خاتم انبیاء حضرت محمد(ص) درباره حضرت صدیقه طاهره(س) می‌فرمایند «فاطمه تو به جایی رسیده‌ای که به خاطر تو غضب تو خداوند غضب می‌کند و به خاطر رضایت تو رضایت می‌دهد» یعنی خشم و رضایت ایشان عین خشم و رضایت خداوند است و این مقام کمی نیست و حاکی از مقامی بالاتر از نفس مطمئنه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بالاتر از همه چیز آن است که حضرت زهرا(س) را الگوی و معیار زندگی خود قرار دهیم؛ حضرت ولی عصر(عج) فرموده‌اند دختر رسول‌الله(ص) مادرم زهرا، اسوه حسنه هستند، وقتی امام معصوم چنین می‌فرمایند، ما نیز باید همین سبک زندگی و الگو را برگزینیم.
وی اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه زهرا(س) حجت خداوند بر ما، این سخن هم نشان‌دهنده جایگاه والای ام ابیهاست.
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به انواع انتخاب‌ها در زندگی انسان عنوان کرد: دلایل مختلفی برای انتخاب‌ها وجود دارند که شامل نیازها، تعصب، جوزدگی، ترس و ... است، در این شرایط باید نکته‌های کلیدی را باز و در امر تبلیغ دین، معیارها را مشخص کرد، مبلغ کارکشته آن کسی است که بتواند فکر و تأمل را به مخاطب واگذارد و معیارها را برای او بازگو کند تا هر کس بتواند با اندیشه خود تصمیم بگیرد و انتخاب کند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: معیار اصلی در زمانه ما، شناخت و بصیرت است، مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که بر همین اساس تصمیم می‌گرفت و انتخاب می‌کرد و همین شد که به سعادت دنیا و آخرت رسید.
وی با بیان اینکه هرگاه در تاریخ، بصیرت از میان رفته، حق هم به محاق رفته است گفت: در جنگ‌های صدر اسلام هم این قضیه را دیدیم به طوری که بسیاری از مسلمانان دچار تفرقه و اشتباه شدند و گفتند روبروی اهل قبله نمی‌جنگیم و هر چه حضرت علی(ع) به آنها می‌فرمود اشخاص را ملاک قرار ندهید و شاخص‌ها را ملاک بگیرید، راضی نمی‌شدند.
حسینی بوشهری تصریح کرد: اگر معیارهای انتخاب‌های حضرت زهرا(س) را به درستی بنگریم و به خوبی به آنها توجه کنیم، آنگاه می‌توانیم مدل درستی در زندگی داشته باشیم و انتخاب‌های ما نیز بر اساس شاخص‌های صحیح باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رضایت الهی به عنوان مهمترین شاخصه و ملاک انتخاب‌های بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) خاطرنشان کرد: اگر معیار انتخاب‌های ما نیز خدا و رضایت او باشد، به سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید و جاودانه می‌شویم چه اینکه دیدیم سردار سلیمانی نیز اینگونه بود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30447
اخبار مرتبط

نظرات شما