برگزاری برنامه های 17 گانه دهه فجر توسط کمیته روستایی و عشایری در استان قم

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جهاد کشاورزی استان قم از برگزاری 17 برنامه ویژه در دهه فجر با محوریت کمیته روستایی و عشایری در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خاک صبح امروز در جلسه کمیته روستایی و عشایری که با حضور ائمه جمعه و بخشداران استان قم برگزار شد،چهل‌سالگی انقلاب را دوران پختگی انقلاب و دوران شکوفایی آن به تعبیر رهبری مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: دشمنان تمام تلاش خود را در این یک سال گذشته انجام داد تا انقلاب اسلامی چهل‌سالگی خود را نبیند اما شکست خورند.

وی با اشاره به دغدغه‌های  رهبری و امام خمینی(ره) افزود: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مقام معظم رهبری بیان دستاوردهای انقلاب به مردم بوده و این یکی از مهم‌ترین وظیفه مدیران در کنار گسترش انقلاب و افزایش دین‌داری، حفظ وحدت و همگرایی در مراسمات ایام‌الله دهه فجر است.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی، دشمن‌شناسی، معرفی دشمن به جامعه و همچنین انقلاب گری را دیگر دغدغه‌های رهبری اعلام و تصریح کرد: جنایت‌های آمریکا و رژیم شاهنشاهی باید در کنار امید دادن به مردم بیان شده و برای رسیدن به این هدف شعار "افتخار به گذشته و امید به آینده" شعار کمیته تبلیغات دهه فجر اعلام‌شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جهاد کشاورزی استان قم با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه(س) درایام الله دهه فجرخاطرنشان کرد: 17 مورد از برنامه‌هایی که بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته باید به نحو احسن و با هماهنگی کامل بین دستگاه‌ها در روستاها و بخش‌های عشایری استان برگزار شود.

وی به بیان 17 برنامه ابلاغی پرداخت و عنوان کرد: برگزاری زنگ انقلاب در مدارس روستاها و عشایر، برگزاری 40 جشن در روستاها و بخش عشایر، افتتاح پروژه‌های مهم و شاخص در روستاها، انتخاب 40 روستای نمونه به‌عنوان الگوی تولید، برگزاری مسابقات فرهنگی قرآنی و ورزشی،  بخشی از برنامه‌هایی است که در این دهه برگزار خواهد شد.

خاک ادامه داد: برگزاری نمایشگاه از محصولات ارگانیک و تولیدات کشاورزی ،ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی رایگان، شناسایی افراد نخبه در حوزه علمی ورزشی دینی و اقتصادی در روستاها و عشایر، برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات زنان روستایی و عشایری،سرکشی به خانواده ایثارگران و جانبازان، معرفی 40 شهید از روستاها و عشایر از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود.

 وی با تأکید بر حضور فعال جوانان در اجرای برنامه‌های دهه فجر خاطرنشان کرد: ایجاد مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه شب الله‌اکبر، حضور روستاییان و عشایر با لباس محلی در راهپیمایی 22 بهمن، معرفی چهره‌های مؤثر انقلاب از روستاها، تهیه فیلم‌های چنددقیقه‌ای برای باز بخش در فضای مجازی تکمیل‌کننده برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه جهاد کشاورزی استان قم  در پایان جلسه با جمع‌بندی پیشنهاد‌های ائمه جمعه و بخشدارها و نمایندگان دستگاه‌های مختلف بیان کرد: باید برنامه‌ها بخش‌ها و روستاها تا قبل از 12 بهمن به کمیته روستایی و عشایر ابلاغ‌شده و در پایان برگزاری برنامه نیز گزارش‌های تا 23 و 24  بهمن ابلاغ شود.

وی با تأکید بر حضور مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان قم در روستاهای استان افزود: در ایام‌الله دهه فجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم و معاونان مرتبط در روستاها و همچنین نماز جمعه حضور پیداکرده و به‌صورت حضوری پاسخگویی مشکلات و نظرات مردم خواهند بود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3086
اخبار مرتبط

نظرات شما