۲۷۰۰ اثر به پنجمین جشنواره شعر حوزه ارسال شد

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره شعر حوزه موسوم به اشراق با اشاره به ارسال ۲ هزار و ۶۹۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی گفت: ۲۵۰ اثر متعلق به طلبه‌های جامعه المصطفی‌العالمیه و به زبان‌های عربی، اردو، پشتو، آذری و ترکی استانبولی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

سید علی نقیب روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آثار ارسالی شامل ۸۶۰ اثر شعر کلاسیک، ۲۰۰ اثر شعر نو، ۹۰ اثر کودک‌ونوجوان و همچنین ۱۸۰ اثر در موضوع ویژه است.

وی تعداد آثار به زبان‌های غیرفارسی از جمله عربی، آذری و ترکی استانبولی را ۲۵۰ اثر ذکر کرد و گفت: آثار ارایه شده در بخش نوحه و سرود و کتاب که در این دوره به جشنواره اضافه شد نیز ۱۸۵ اثر شامل ۱۰۰ اثر نوحه و سرود و ۸۵ اثر نیز کتاب می‌باشد.

وی افزود: از کل آثار رسیده به این جشنواره، ۲۰۰ اثر متعلق به بانوان طلبه است‌.

 نقیب با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از این جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره مختص طلبه‌ها بود ولی حتی در جشنواره‌هایی که همه شاعران حضور دارند، نیز چنین رقم مشارکتی را نمی‌بینیم.  

وی افزود: آیین پایانی این جشنواره ۶ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حضور مهمانانی چون محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور برگزار و به صورت زنده از کانال آپارات معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات پخش خواهد شد.

دبیر علمی‌ این جشنواره نیز با اشاره به اینکه فعالیت این دوره از اسفندماه ۹۹ و با تشکیل دبیرخانه آغاز شد بیان داشت: فعالیت‌های متنوعی در چند استان داشتیم و ارتباط ویژه‌ای را نیز  با فضای مجازی و رسانه‌ها برقرار کردیم.

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی با اشاره به رشد ۲.۵ برابری شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به دوره‌ قبل گفت: در حالی که در دوره چهارم جشنواره ۳۵۰ تَن شرکت کردند، در این دوره ۸۵۰ تَن ثبت‌نام و ثبت‌ اثر در سایت دفتر تبلیغات انجام دادند، که نشان دهنده اشتیاق حوزه‌های علمیه به فعالیت‌ها و برنامه‌های هنری و ادبی است که از این ظرفیت باید استفاده شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/30921
اخبار مرتبط

نظرات شما