مدیر حوزه خواهران: اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی را باور کنیم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که باید نقش و جایگاه زنان در ارتقا فرهنگ دینی و اصلاح فضای اجتماعی را به جامعه بشناسانیم گفت: متاسفانه خیلی از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار مسئولان و طلبه‌های مدرسه علمیه فاطمه المعصومه (س) قلعه خواجه شهر اندیکا استان خوزستان با بیان این که باید نقش و جایگاه زنان در ارتقا فرهنگ دینی و اصلاح فضای اجتماعی را به جامعه بشناسانیم اظهار داشت: حضرت امام (ره) دریچه بزرگی را به روی زنان باز کرد و اعتقاد داشت که زنان در نهضت انقلاب اسلامی جلوتر از مردان بودند و این که زنان نیمی از جامعه هستند و بر نیم دیگر جامعه نیز موثرند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: متاسفانه خیلی از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند و دلیل این باور نادرست،  شناخت نداشتن از ظرفیت‌های نهفته و گنج پنهان در وجود زنان است و ممکن است قدرشناس این نعمت و گوهر نباشند و این در حالی است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نگاهشان به زنان والا بوده و است.

وی با بیان این که برخی آقایان هنوز که هنوز است اعتقادی به قابلیت‌ها و توانایی‌های زنان ندارند و فکر می‌کنند قوام تحول اجتماعی به مردان است و زنان باید در حاشیه باشند خاطرنشان کرد: حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نگاهشان خلاف این اعتقاد است و زنان را بسیار تاثیرگذار در تحول‌های اجتماعی می‌دانند.

بهجت‌پور نخستین و مهم‌ترین وظیفه و رسالت طلبه‌های خواهر را شناخت عرصه‌های فعالیت و تاثیرگذاری و همین طور شناخت گره‌ها و مشکل‌های فردی و اجتماعی دانست و گفت: اگر به مسائل شناخت دقیق حاصل شود، قطعا برای حل مساله نیز می‌توان پاسخ مناسبی پیدا کرد.

وی با بیان این‌که اگر طلبه یا مبلغ، اسلام شناسی خوبی شود و درک عمیق از دین پیدا کند، قدرت ایجاد انگیزه در مردم و هدایت آنها به سوی دین را پیدا خواهد کرد بیان داشت: این طلبه با شناخت عمیق از دین می‌تواند نقش پیامبر، امام و راهبر را به خوبی در منطقه خود ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ما در حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنیم با هموار کردن مسیر طلبه‌ها آنها را در رسیدن به توانایی حل مساله و درک عمیق دین یاری کنیم تا بتوانند در افق بلند فعالیت خود، اثرگذار و توانمند ظاهر شوند.

وی با بیان این‌که برخی افراد با وجود این که مسائل را بسیار ریز بررسی می‌کنند ولی اصول و خطوط مذهب را به درستی درک نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا در فعالیت‌ها به موفقیت و نتیجه مطلوب دست پیدا نکنند اظهار داشت: باید فقیه در دین شد تا به اثرگذاری مطلوب رسید و فقاهت در دین وقتی حاصل می‌شود که درک اصول و مفاهیم اصلی دین را داشته باشیم و این فقاهت باعث می‌شود که زنان بتوانند هویت خود را حفظ کنند و از کالا شدن و در قید و بند قرار گرفتن آرایش و مد و انواع مسائل دنیایی که جایگاه اصلی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خارج شوند.

 بهجت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اخلاق پرداخت و ادامه داد: طلبه تا از نظر اخلاقی رشد نکند، نمی‌تواند دیگران را به اخلاق دعوت کند، از این رو باید در موضوع اخلاق، شخصیتمان منظم، دارای چارچوب و بر اساس برنامه شکل بگیرد تا بتوانیم در همین راستا زندگی خود و دیگران را اخلاق مدار کنیم.

او با تاکید بر این‌که خواهران طلبه در کنار همه برنامه‌هایی که برای اخلاق برگزار می‌شود، برای خود برنامه تربیت اخلاقی داشته باشند گفت: کسی که برنامه تربیت اخلاقی داشته باشد، راه رسیدن به خدا را کشف می‌کند و کسی که به خدا برسد محکم و استوار خواهد بود و از تنهایی ترسی ندارد حتی اگر همه او را تنها بگذارند، چون استقامت پیدا کرده و قطعا چنین شخصی به درد دین و امام زمان (عج) می‌خورد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31145
اخبار مرتبط

نظرات شما