استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم:

امام هادی(ع) شیعیان را برای عصر غیبت آماده کردند/ مؤمنان در زیارت قبور ائمه توجه ویژه ای به زیارت جامعه کبیره داشته باشند

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است، گفت: یکی از فعالیت های مهم امام در آن دوران آماده کردن شیعیان برای دوران عصر انتظار و غیبت حضرت مهدی (عج) بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) به دوران زندگی این امام اشاره کرد و اظهار داشت:متوکل به دلیل کینه ای که از اهلبیت(ع) داشت امام هادی(ع) را بسیار شکنجه می کرد.
وی ادامه داد: امام هادی(ع) در دوران زندگی خود مخصوصا در زمان شکنجه ، کرامت بسیاری از خود نشان می داد.
این کارشناس مسائل دینی بیان داشت:با توجه به اینکه دشمنان اولیای الهی ، کرامات بسیاری از اهلبیت(ع) می دیدند اما بازهم حب دنیا نمی گذاشت آنها نور و روشنایی و حقیقت را ببینند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امام بسیار تحت نظر بود و متوکل امام را از مدینه به سامرا آورده بود اما به فعالیت های روشنگرانه خود ادامه می داد .
این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از فعالیت های مهم امام هادی(ع) در آن دوران، گفت: یکی از فعالیت های مهم امام در آن دوران آماده کردن شیعیان برای دوران عصر انتظار و غیبت حضرت مهدی (عج) بود.
وی خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) شبکه ای از وکلا و نمایندگان خود را سامان دادند تا این افراد بتوانند در شهرهای مختلف دنیای اسلام، ضمن پاسخ دادن به پرسش های مردم و جمع آوری وجوهات، آنان را با شرایط عدم حضور فیزیکی امام معصوم (ع) آشنا کنند.
حجت الاسلام قدوسی ابراز داشت: زیارت جامعه کبیره از مهمترین یادگاری های امام هادی(ع) است. این زیارت دارای سند بسیار معتبر و صحیح است و از نظر محتوا، فصاحت و بلاغت، در اوج متون دینی قرار دارد.
این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: علمای اسلام، شرح های متعددی به زبان فارسی و عربی بر آن نوشته اند تا مضامین عالی و فرازهای حیرت انگیز آن را تفسیر و تشریح کنند. از این رو شایسته است تا مؤمنان در زیارت کردن ائمه معصومین (ع) توجه و عنایت بیشتری به این زیارت داشته باشند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31279
اخبار مرتبط

نظرات شما