بهره برداری از ۲۰ طرح شهرداری قم

شهرداری قم در ادامه بهره برداری از ۱۰۰ طرح شهری، امروز۲۰ طرح عمرانی، خدماتی و زیر ساختی و توسعه فضای سبز در مناطق مختلف قم را در اختیار مردم قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهرداری قم امروز در ادامه افتتاح یکصد طرح شهری، ۲۰ طرح دیگر را در قم افتتاح و در اختیار همشهریان قرار داد.

طرح خیابان شهیدان برقعی مهمترین طرحی بود که در مدت ۳ سال و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و به زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

معاون عمرانی شهرداری قم، گفت: این خیابان در طرح تفصیلی شهر قم تثبیت شده بود و سوابق اجرایی آن به سال ۵۶ قبل برمی گردد.

وی گفت: با بهره برداری از این بلوار خیابان آیت الله طالقانی به خیابان انقلاب اسلامی متصل می‌شود و سطح دسترسی‌ها در این محدوده ارتقا می‌یابد.

حلوایی با اشاره به اینکه طول این خیابان ۷۲۰ متر و عرض آن ۳۰ متر است، افزود: هزینه تملک منازل واقع در مسیر، بخش زیادی از هزینه‌های ساخت این بلوار را به خود اختصاص داد و در کل برای ساخت این بلوار ۱۲۷ پلاک ریز و درشت از مردم خریداری شده است.


​​وی با بیان اینکه این طرح با اولویت حفظ بنا‌های تاریخی این محدوده اجرایی شد، گفت: در اجرای این طرح تعدادی از مساجد واقع در مسیر جابه جا شده و در خیابان مجاور جانمایی شده است.

احداث خیابان ۱۸ متری وصال، مناسب سازی معابر برای معلولان، احداث بوستان محل نوبهار، تکمیل بوستان شایان، و شهرک شهدا، ادامه ساخت فاز ۳ بوستان شهیدان روحانی، احداث توسعه درختکاری در شهر، تکمیل بلوار حکیم، روکش آسفالت در خیابان‌های فاطمی، فرهنگیان، شهید محلاتی، ۱۵ خرداد، نوبهار، بلوار سمیه، خیابان معلم، خیابان سجادیه، و خیابان طالقانی از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به صورت رسمی به بهره برداری رسید.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31711
اخبار مرتبط

نظرات شما