ترامپ وضع زنان آمریکایی را پنجاه سال به عقب بُرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: فعالان هشدار دادند تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تغییر تعاریف خشونت خانگی و آزار و اذیت جنسی، وضع حقوق زنان را نیم قرن به عقب رانده است.

دولت ترامپ به آرامی تعریف خشونت خانگی و آزار و اذیت جنسی را ماه آوریل تغییر داد، اما این حرکت به تازگی آشکار شده است. این تغییر می‌تواند برای میلیون‌ها قربانی خشونت بر اساس جنسیت، پیامد‌های قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وزارت دادگستری ترامپ فقط آسیب فیزیکی را که جرم یا جنایت تلقی می‌شود، به عنوان خشونت خانگی تعریف می‌کند و این یعنی دیگر اشکال خشونت خانگی مانند آزار و اذیت روانی، محدود کردن آزادی‌ها و حقوق فردی و رفتار‌های فیزیکی غیراخلاقی، دیگر در این تعریف نمی‌گنجند.

در دوران ریاست جمهوری اوباما این تعاریف بسیار گسترده بود و سازمان‌های ناظر بر خشونت‌های خانگی آن‌ها را ارزیابی می‌کردند. اما اکنون اداره خشونت علیه زنان که بخشی از وزارت دادگستری است، تعریف خود را از آزار و اذیت جنسی تغییر داده است. هولی تیلر-دان، استاد ارشد دانشگاه وستر که به مدت هفده سال در زمینه خشونت جنسی و خانگی فعالیت کرده است، گفت: از این تصمیم شوکه شده است.

وی گفت: تصمیم دولت ترامپ وضع حقوق زنان را پنجاه سال به عقب برد.

تیلر-دان افزود: "محدود کردن این تعریف موجب می‌شود قربانیان نتوانند به خدماتی که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند. پیگرد قانونی برای خشونت‌های خانگی و جنسی نیز کاهش خواهد یافت زیرا به شدیدترین شکل محدود شده‌اند بنابراین قربانیان کمتری به دنبال کمک می‌روند."

سوزان جاکوب، عضو یک موسسه خیریه حامی قربانیان خشونت خانگی در انگلیس گفت: "این تغییرات گام بزرگی به عقب است که پیامد‌های بسیار بدی برای قربانیان بدرفتاری‌ها و خشونت‌های خانگی در آمریکا خواهد داشت. "

وی افزود: "هر کجا که زندگی می‌کنید، اگر قربانی خشونت خانگی شده اید یا درباره آن شنیده اید، می‌دانید که خشونت فیزیکی هرگز همه داستان نیست و بسیاری از این قربانیان به ما می‌گویند که بهبود لطمات روانی و احساسی که متحمل شده اند، زمان بیشتری می‌برد."

به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود ۴۳/۵ میلیون زن در آمریکا از سوی شریک زندگی خود خشونت فیزیکی را تجربه کرده‌اند. بیش از نیمی از زنانی که هر سال در آمریکا به قتل می‌رسند، به دست شریک زندگی خود کشته می‌شوند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3186
کلیدواژه: آمریکا ترامپ موسسه
اخبار مرتبط

نظرات شما