مشکل استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

 میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: این جلسه در 2 بخش برگزار شد که در بخش اول میزبان رئیس دانشگاه فرهنگیان و در بخش دوم میزبان رئیس جهاد دانشگاهی بودیم.

وی درباره جزئیات بخش اول جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: در این بخش درباره موضوع اخیری که در مورد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مبنی بر استخدام آنها در وزارت آموزش و پرورش رخ داده بود که بر همین اساس آن‌ها به صورت پیمانی در این وزارتخانه استخدام می‌شوند نه رسمی مباحثی مطرح شد که اعضای کمیسیون از رئیس دانشگاه فرهنگیان خواستند همان موضوع مندرج هنگام پذیرش این دانشجویان در دفترچه باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه به هیچ وجه نباید نگران استخدام خود باشند و همان چیزی که در دفترچه ای در هنگام ورود به این دانشگاه ثبت شده اجرا خواهد شد. ضمن اینکه در این جلسه رئیس دانشگاه فرهنگیان گزارش خوبی از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و پذیرش دانشجویان مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مطرح در کشور کمبود معلم در سالهای آینده با توجه به بازنشسته شدن حجم زیادی از معلمان شاغل فعلی است اما رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد که پذیرش خوبی در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر صورت گرفته و تاکنون ۷۱ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند ضمن اینکه سالی 30 هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش خواهد شد لذا با توجه به این شرایط، نگرانی و دغدغه ها درباره کمبود معلم در سال‌های آینده مرتفع خواهد شد و بنا دارند تا با جذب دانشجوی جدید و فارغ التحصیل شدن آنها پس از بازنشستگی معلمان فعلی عملاً وزارت آموزش و پرورش با مشکل معلم مواجه نخواهد شد.

ولی درباره جزئیات بخش دوم جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی حضور داشت که درباره فعالیت های آنها در خصوص اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی و فناوری گزارشاتی را ارائه کرد که بر اساس گزارشات ارائه شده و فعالیت‌های صورت گرفته عنوان شد که کارهای پژوهشی وارد بازار شده آنها و با توجه به ارتباطات خوب بین جهاد دانشگاهی و صنعت و تولید، خودکفایی‌های خوبی انجام شده است و اعضای کمیسیون هم از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی حمایت کردند.


انتهای پیام/
منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/3191
اخبار مرتبط

نظرات شما