عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه:

موسوعه فقهی المیسره نخستین اثری است که باوجود علمیت و جامعیت، مختصر است

آیت‌الله اراکی گفت: موسوعه فقهی المیسره نخستین اثری است که باوجود علمیت و جامعیت، مختصر است و می‌تواند بهترین منبع برای پژوهشگران باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از موسوعه فقهی المیسره و تکریم مقام علمی آیت‌الله شیخ محمد علی انصاری اظهار داشت: موسوعه فقهی المیسره اولین موسوعه از این دست است که به مخاطبان ارائه می‌شود که دارای جامعیت بالایی است و راه را برای پژوهشگران باز می‌کند.
وی به تلاش‌های آیت‌الله انصاری در تألیف این موسوعه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از برترین شخصیت‌هایی که از آغاز تأسیس مجمع الفکر الاسلامی در آن حضور داشته و افتخار آفرینی کرده‌اند آیت‌الله انصاری بوده است؛ برای ایشان طول عمر و سلامتی روزافزون را از خداوند مسئلت داریم.
رئیس هیئت امنای مجمع الفکر الاسلامی تاکید کرد: موسوعه فقهی المیسره نخستین اثری است که باوجود علمیت و جامعیت، مختصر است و می‌تواند بهترین منبع برای پژوهشگران باشد.
وی بیان داشت: موسوعه مؤلف الامامیة سومین موسوعه بزرگ و ارزنده‌ای که تاکنون 23 جلد آن از سوی این مجمع به تألیف و چاپ رسیده و ادامه آن نیز در حال نگارش است.
اراکی تصریح کرد: موسوعة السنت الشریفة چهارمین موسوعه در دست تألیف از سوی مجمع است که تطبیق فقه با نیازهای روز محور اصلی این کتاب ارزشمند می‌باشد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: گام‌هایی در مسیر تألیف موسوعه های دیگری نیز برداشته شده است که در آینده نه چندان رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/31963
اخبار مرتبط

نظرات شما