معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

در کنار جشن ها باید گره از کار مردم بازکنیم/ اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی در مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی در مسجد مقدس جمکران ، گفت: در روایات داریم؛ حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در صورتی خوشحال می‌شوند که گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم، از این رو در کنار برگزاری جشن‌ها و آذین بندی‌ها تاکید داریم تا از کار نیازمندان نیز گره‌گشایی شود.

حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با  اشاره به جشن‌های نیمه‌شعبان مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: امسال جشن نیمه‌شعبان از ساعت ۱۶ روز ۱۴ شعبان همزمان با ۲۶ اسفند شروع و تا ساعت ۲۱:۳۰ روز ۱۵ شعبان  همزمان با ۲۷ اسفند ادامه دارد. 

وی ادامه داد: در این دو روز برنامه‌های گوناگونی با حضور خطیبان و مداحان برجسته کشور برگزار می‌شود و این برنامه ها از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و فضای مجازی پخش می‌شود.  


اجرای ۱۲۰ برنامه فرهنگی در مسجد مقدس جمکران/اجرای پویش بزرگ «به عشق مهدی(عج) هواداریم»
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه به همین مناسبت ۱۲۰ برنامه دیگر نیز در این مکان مقدس ترتیب یافته است، گفت: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران امسال در سه حوزه انجام می‌شود که نخستین اتفاق پویش بزرگ «به عشق مهدی(عج) هواداریم» است که در سطح کشور در حال انجام است و این پویش نگاهی جدید به موضوع مهدویت دارد.

حجت الاسلام حسین‌آبادی برگزاری برنامه‌هایی همچون دعاهای ندبه، کمیل و توسل، مراسم احیای نیمه شعبان، ایران همدل، شعرخوانی، راویان انتظار، پُرسمان مهدویت، نمایشگاه «راهی به آسمان»، همایش بین‌المللی دکترین مهدویت و مسابقه کتابخوانی «طاووس مستور» را از جمله دیگر برنامه‌ها برشمرد.  

در کنار جشن ها باید گره از کار مردم بازکنیم
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در روایات داریم؛ حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در صورتی خوشحال می‌شوند که گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم، از این رو در کنار برگزاری جشن‌ها و آذین بندی‌ها تاکید داریم تا از کار نیازمندان نیز گره‌گشایی شود.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران قم گفت: مسجد مقدس جمکران پیشنهاد داده است که هر کسی در هر جای دنیا تلاش کند، گره از کار یک یا چند نفر به عشق امام زمان(عج) باز کند که پویش بزرگ «به عشق مهدی(عج) هواداریم» می‌خواهد، این مفهوم را جا بیندازد که باید همه مسئولان و مردم دغدغه گره‌گشایی از کار مردم را داشته باشند.

حقوق روز نیمه شعبان خود را به پویش به عشق مهدی ببخشید
وی افزود: پیشنهاد مسجد مقدس جمکران به مدیران این است که به پویش «به عشق مهدی(عج) هواداریم» بپیوندند و حقوق روز نیمه شعبان خود را صرف نیازمندان و فعالیت‌های خیریه کنند و همه متعهد شویم به مناسبت این روز بزرگ، گره از کار مردم باز کنیم.

حجت الاسلام حسین‌آبادی قم بیان کرد: امسال از سالروز میلاد امام حسین(ع) تا میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) با عنوان «دهه مهدویت» نامگذاری و ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده ‌شده است.  

وی با بیان اینکه روز نیمه شعبان جشن گلریزان با محوریت خانواده در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: همایش‌های گوناگون از جمله همایش پیوند فیروزه‌ای و سه همایش ویژه بانوان برگزار می‌کنیم که همایش شاخص آن، همایش دختران فیروزه‌ای است.

نیمی از مخاطبان ما در مسجد بانوان هستند
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران قم با اشاره به اینکه حدود ۵۵ درصد مخاطبان ما در مسجد مقدس جمکران قم بانوان هستند، افزود: در کنار پویش اصلی مسجد جمکران که «به عشق مهدی(عج) هواداریم» نامگذاری شده است؛ پویش «مرا دریاب» و همزمان با روز ۱۵ شعبان پویش «استغاثه به امام زمان(عج)» در نماز جمعه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: همزمان با روز نیمه شعبان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم الحیدری دبیرکل جنبش عهدالله عراق به ‌عنوان «مهدی یاور برتر» سال معرفی و تقدیر می‌شود. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی آن به نشانی اینترنتی https://jamkaran.ir مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۲۵۶۰۶۰ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/32225
اخبار مرتبط

نظرات شما