شیعیان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نباشند

استاد حوزه علمیه قم گفت: برای شب نیمه شعبان که از فضیلت بسیار بالایی برخوردار است می‌بایست برنامه ریزی کرد تا از فیوضات معنوی این شب عزیز بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه یکشنبه در مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امام حسین (ع) فرمودند که حضرت علی اکبر (ع) شبیه‌ترین انسان‌ها به رسول الله از لحاظ خلق و منطق بود.

حجت الاسلام فرحزاد ابراز داشت: عمر انسان به سرعت در حال سپری شدن است که باید از تمامی لحظات زندگی برای نزدیک شدن به پروردگار استفاده کنیم که در این صورت سعادتمند خواهیم شد.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: در روزهای منتهی به نیمه شعبان قرار داریم که می‌بایست برای شب نیمه شعبان که از فضیلت بسیار بالایی برخوردار است برنامه ریزی کرد و از فیوضات معنوی این شب عزیز بهره برد و در روایات نیز داریم که دعا در این شب به اجابت خواهد رسید.

وی بیان داشت: در شب و روز نیمه شعبان هر کار خوبی که انسان انجام دهد از دستگیری نیازمندان گرفته تا برپایی مجالس جشن و آزاد کردن زندانیان در بند و گره گشایی از کار شیعیان همه این کارها ثواب مضاعفی خواهد داشت.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه کسانی که با اقوام خود قطع ارتباط کرده‌اند این افراد مورد لعن خداوند قرار می‌گیرند افزود: دین اسلام بر صله ارحام تاکید فراوانی دارد و نباید به خاطر اختلافات و تنگ نظری‌ها ارتباط خود با افراد فامیل را قطع کنیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: عید نیمه شعبان فرصت خوبی است تا کدورت‌ها را از دل بیرون کنیم برای گره گشایی از کار شیعیان کمر همت ببندیم.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/32247
اخبار مرتبط

نظرات شما