رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قم خبر داد؛

برگزاری مراسم‌های مختلف قرآنی در بقاع متبرکه قم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قم گفت: 11 مراسم شاخص ترتیل‌خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه رمضان و به میزبانی بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

سید محمد صالح‌نژاد  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به برنامه‌های مختلف اداره امور قرآنی اوقاف استان قم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال نیز به‌مانند هرسال محافل و مجالس ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: جزء خوانی روزانه قرآن در اماکن مقدسه در سه بخش بعد از نماز ظهر و عصر، پیش از افطار و شب صورت می‌گیرد.
صالح‌نژاد با بیان اینکه در این مراسم علاوه بر ترتیل‌خوانی قرآن، نکات تفسیری هم ارائه می‌شود، ابراز داشت: آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید (ع)، جمال‌الدین (ع)، علی بن جعفر (ع) و موقوفه عربشاهی در کهک از جمله بقعه‌هایی است که در آن‌ها این مراسم نورانی برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: در چهار بقعه و مسجد استان قم نیز مراسم جزء خوانی قرآن کریم پیش از افطار برنامه‌ریزی شده که شامل مسجد جامع و آستان مقدس امامزادگان سید علی (ع)، موسی مبرقع (ع) و زینب خاتون (س) شهر کهک هستند.
وی افزود: آستان مقدس امامزادگان حمزه (ع) و ابراهیم و محمد (ع) دو بقعه‌ای هستند که جمع‌خوانی شبانه ماه مبارک رمضان را میزبانی می‌کنند و علاوه بر این ترتیل‌خوانی ویژه خواهران هر روز از ساعت 11 در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد (ع) برگزار می‌شود.
صالح‌نژاد تصریح کرد: برای رونق هر چه بیشتر محافل و مجالس قرآنی و جمع‌خوانی، سعی شده از قاریان برجسته و مشهور استان و کشور برای حضور در این مراسم دعوت شود.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/32708
اخبار مرتبط

نظرات شما