استاد و مدرس حوزه در گفتگو با قم فردا :

شب قدر فرصتی برای تعالی و صیقل دادن روح است/ شب قدر فرصتی برای سبک شدن روح از گناهان است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از لحظه لحظه شب قدر باید استفاده کنیم ،گفت: این شب ها فرصتی است برای تعالی روحی و اندیشه رهایی از هوای نفس و منیّت‌ها به صورتی که سیر کمال و سعادت انسان در آن رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه شب قدر به عنوان شب‌ تعیین سرنوشت است ، گفت: پیامبر(ص) در خصوص استغفار می فرماید: هرکس بیشتر استغفار کند از هر غمی دور می شود و از هر تنگنایی خارج می شود و از جایی که گمان نمی کند روزی می گیرد.
وی ادامه داد: شب قدر فرصتی خیلی خوبی برای شستن دل از ناپاکی‌ و آلودگی و سبک‌شدن روح از بار گناهان است، لذا باید این شب ها را قدر دانست.
این استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به سوره قدر، اظهار داشت: وقتی به سوره قدر و آیات آن دقت می کنیم به عظمت و بزرگی شب قدر پی می بریم.
وی ادامه داد: توفیق عبادت خالص و سرشار از عبودیت و بندگی در شب‌های احیا، گل سرسبد عبادت در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام بنیادی با اشاره به وسیع بودن سفره رحمت الهی در شب قدر، گفت: غسل کردن، احیای شب قدر، خواندن نماز، خواندن دعاهای خاصی مثل دعای جوشن کبیر و... در شب‌های قدر توصیه شده است.
وی اضافه کرد: قطعا این شب‌ها فرصتی برای انس و توجه بیشتر به ذات حق‌تعالی است تا با قدم گذاشتن در حریم خودسازی و خودشناسی با خداوند عهد و پیمان دیگری بسته و خود را از دام گناهان و شیاطین دور کرده و فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کنیم. 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انسان باید از لحظه لحظه شب های قدر استفاده کند، گفت: این شب ها فرصتی است برای تعالی روحی و اندیشه رهایی از هوای نفس و منیّت‌ها به صورتی که سیر کمال و سعادت انسان در آن رقم خورد.
وی اضافه کرد: از مهم‌ترین آثار ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، تغییر رفتار انسان در طول سال و عمر می‌باشد، تغییری که انسان باور کند در تمام حالات در محضر پروردگار متعال است، میزان رفتار خود را رضایت خداوند بداند، اخلاص در عمل و صداقت با مردم را پیشه کار خود کند و اجر کارهای خود را از خداوند بخواهد.
حجت الاسلام بنیادی  با اشاره به اینکه در این شب های باید قرآن و ادعیه هایی مختلف که مورد توصیه ائمه اطهار(ع) است را بیشتر بخوانیم، عنوان داشت: باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم و از خدا بخواهیم که به ما توفیق تعالی و پیشرفت و تکامل اخلاقی و معنوی و ایمانی را بدهد که این مساله بی شک بهترین خواسته در شب پرفضیلت قدر است.

وی اضافه کرد: انجام عبادات باید در تمام ابعاد شخصیتی و رفتاری انسان، ملموس و هویدا  گردد؛ درک و فهمی درست از حقیقت و حکمت عبادات است

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/32981
اخبار مرتبط

نظرات شما