آیت الله فقیهی:

حضرت زهرا(س) بهترین الگو در دفاع از ولایت و انقلاب است

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در سخت ترین شرایط از ولایت و اسلام دفاع کردند، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو در دفاع از ولی زمان و انقلاب است.

 آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در تمام عرصه الگویی مناسب برای جامعه امروز می باشد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) شخصیت نمونه و الگویی برای جامعه و دنیا می باشد.
وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نسبت به طرفداری از حق و حقیقت جهاد بزرگی داشتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از ولایت و اسلام دفاع کردند، گفت: حضرت زهرا(س) در زمان اختناق فریاد زدند و آن خطبه مهم را خواندند.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در عین حال که امورات خانه مانند تربیت فرزندان و همسرداری را انجام می دادند از ولایت هم به بهترین نحو حمایت کردند.
آیت الله فقیهی با اشاره به ولایتمداری این بانوی بزرگ، ابراز داشت: امروز ما می توانیم ولایتمداری را  از حضرت زهرا(س) بیاموزیم و از ولی زمان و ولایت انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
وی گفت: این بانو از نظر حجاب و عفت در مقام عالی قرار داشتند که باید الگویی برای جامعه ما باشند؛  وقتی نابینایی به درب منزل حضرت زهرا(س) آمد، ایشان چادر سر کردند و پشت درب ایستادند و جلوی در نرفتند، وقتی از حضرت زهرا(س) سوال کردند که با اینکه این فرد نابینا بود چرا جلوی در نرفتید فرمودند: درست است او نابیناست اما من که بینا هستم و او را می دیدم پس احتیاط کردم.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) یک انسان کامل می باشد که در بین زن های عالم کسی بالاتر از حضرت زهرا(س) نداریم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) از نظر عبادی در رتبه بالایی قرار داشتند به گونه ای که نماز شب و نماز اول وقت آن حضرت هیچگاه ترک نمی شد.
وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) امروز برای جامعه ما الگوی مناسب می باشد که هم مردان و هم زنان می توانند آن را الگوی خود قرار دهند.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/3328
اخبار مرتبط

نظرات شما