کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

دولتمردان ایران باید از دیدگاه «هضم شدن در قوانین بین المللی» دست بردارند

یک کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی تصریح کرد: وقت آن فرا رسیده که دولتمردان کشور از دیدگاه «هضم شدن در قوانین بین المللی» دست بردارند و از عنصر استراتژیک «ایستادگی و مقاومت ملی» بهره گیرند.


اسماعیل حشمتی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به مطلب فوق افزود: یکی از مهم ترین اتفاقات چند ماه اخیر در عرصه منطقه و بین الملل، بُن بست بزرگی است که آمریکایی ها در جنوب و غرب آسیا با آن رو به رو شده اند و سبب شده تا آنان به سمت عقب نشینی از این مناطق حرکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به این که دونالد ترامپ از همان روزهای نخست رو کار آمدن در هیئت حاکمه آمریکا نشان داد که سیاست های اقتصادی را دنبال می کند و از آن جا که هزینه های کلان آمریکا در کشورهایی مانند سوریه و افغانستان مانع تحقق بخشی از این سیاست ها می شد؛ لذا آنان در نهایت و به دلایلی مانند کسری بودجه، به این تصمیم در اتاق های فکر خود رسیدند که حضور درازمدت آنان در کشورهای دیگر نه تنها راهگشا نبوده؛ بلکه هم هزینه های مادی و هم هزینه های معنوی مانند مخالفت افکار عمومی را در پی خواهد داشت و بر همین اساس بود که آنان در چند ماه اخیرعقب نشینی خود را از برخی کشورها کلید زدند.
این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین اضافه کرد: این شکست برای استکبار جهانی، به تعبیر مقام معظم رهبری پشت پرده ندارد و دلیلی واضح بر شکستی دیگر برای آمریکا در منطقه است.
حشمتی در عین حال بیان داشت: طبیعی است که آمریکا برای حفظ پرستیژ هم که شده؛ منطقه را به یکباره خالی نمی کند و البته تلاش دارد تا مراحل بعدی پدیده داعش را نیز در منطقه زنده بگذارد.
وی گفت: نکته مهم در این میان آن است که جمهوری اسلامی ایران باید همچنان دشمن ستیزی و مقابله با استکبار را ادامه دهد و تلاش کند تا در قوانین جهانی هضم نشود؛ البته این در شرایطی است که برخی دولتمردان داخلی، بر این باورند که نمی توان ایستادگی کرد و شرایط جهانی ما را با خود خواهد بُرد؛ در حالی که تاریخ ایران نشان می دهد که هر زمان که ملت و دولت از خود ایستادگی نشان داده اند؛ این امر نتیجه بخش بوده است.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که «استقلال ملی» همیشه نجات بخش است عنوان کرد: ایستادگی ملت ایران حتی برای کشورها و ملت های دیگر هم الهام بخش بوده و حتی کشورهایی مانند ترکیه هم از این استقامت ایران درس ها گرفته اند.
 

انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/3488
اخبار مرتبط

نظرات شما