مجموعه های حوزوی نباید خود را فارق و خارج از مسائل اجتماعی ببیند

معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مجموعه های حوزوی نباید خود را فارق و خارج از مسائل اجتماعی ببیند وبرای حضور بیشتر دراجتماع رو به رشد باید تدبیری انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت الاسلام روستا آزاد روز شنبه در نشست نهادهای حوزوی استان زنجان با بیان اینکه مسئله حوزه اجتماعی و سازمان تبلیغات اجتماعی و همچنین حوزه خواهران از گذشته پررنگ و مورد توجه بوده است، گفت: اگر مجمو عه های حوزوی می خواهند در حوزه مأموریتی نهاد خودشان موفق عمل کنند باید خود را اجتماعی تعریف کنند.

وی افزود: اساسا با این تحولات موجود و این هجمه ها مجموعه حوزوی نمی تواند خود را فارق و خارج از مسائل اجتماعی ببیند و برای حضور بیشتر در اجتماع و این وضعیت و تحولات رو به رشد باید تدبیری انجام دهند.

روستا آاد دافزود: بیشتر تحولات در جامعه در عرصه انسانی ودر حوزه اندیشه و تفکر و در حوزه گرایشات و انگیزشها است و مطابقه با این تحولات باید نیروی متخصص تربیت کنیم. باید بتوانیم حضور خودمان را روز به روز پررنگ کنیم . البته هجمه های زیادی جهت محدود کردن و کم اثر کردن فعالیت ما صورت می گیرد.

معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در حوزه مباحث تبلیغی و تبلیغ تخصصی ، فضای مجازی ، سواد رسانه ، حوزه هنر و حوزه پژوهش به برکت نظام ظرفیت قابل توجهی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم وجود دارد . در رده ها و سطوح مختلف میتواند کمک کار مجموعه های حوزوی باشد . اساسا تشکیل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم به دست حضرت امام (ره) به این نیت بوده که بتواند در خدمت اهداف حوزه و تحقق وظائف اجتماعی حوزه علیمه باشد.

حجت الاسلام روستا آزاد گفت: معاونت تبلیغ در قالب گروههای جهادی تبلیغی ، گروههای طلبگی ، اعزام فردی ، اعزام نخبگان که اساتید حوزه هستند، اعزام تبلیغ تخصصی که ۲۵۰۰ نفر مبلغینی که فقط در یک حوزه علمی شناسایی شدند و ۴۰۰ نفر از مبلغین ومبلغات روانشناس ومشاور هستند ساماندهی شدند و اعزام می شوند.

وی افزود: در حوزه های مختلف که حدود ۴۰ رسته و رشته می باشد حوزه های کودک و نوجوان و دانش آموزی ،برای افراد ناشنوا و کم شنوا و در حوزه های تخصصی مثل جهاد تببین ، حوزه تمدن اسلامی ، انقلاب اسلامی و موضوعات مختلف ساماندهی شدند . در بخش دیگر معاونت مربوط به آموزش های کاربردی می باشد که حدود ۴۰ رسته و رشته وجود دارد که آموزش های کاربردی در آن صورت میگرد که مورد استفاده مجوعه های حوزوی و مبلغین و مبلغات قرار می گیرد.

روستا آزاد جهاد تبیین را به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید قرار داد و گفت : ما باید جامعه رو بشناسیم ونیازهای جامعه را بدانیم و متناسب با این تحولات تدبیر جدید بیاندیشیم و خوشبختانه این ظرفیت در مجموعه های دینی و مذهبی وجود دارد که با شناخت جایگاه ومنزلت خود میتوانند اثر گذار باشند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35061
اخبار مرتبط

نظرات شما