استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

نباید به دلیل مشکلات اقتصادی کل دستاوردهای انقلاب را انکار کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید در کنار انتقاد از مشکلاتی که داریم حقایق را هم ببینیم نمی توان به صرف اینکه اکنون مشکلات اقتصادی داریم کل دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببریم.

 حجت الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: جدیداً در فضای مجازی برخی ها عنوان می کنند وضعیت در زمان پهلوی خیلی بهتر بود اما این مسئله حقیقت ندارد مشکلات اقتصادی این روزها را انکار نمی کنیم اما باید منصفانه برخورد کرد در دهه 50 دانش آموز بودم جزء خانواده های متوسط از نظر شغلی بودیم پدرم یک شغل صنعتی داشت هم یک زمین کشاورزی داشت مواد غذائی را خودمان تولید می کردیم و مصرف می کردیم ، اما درآمدها به قدری پایین بود که باید تولیدات مزرعه خود را به فروش می رساندیم تا خرج خانواده کنیم.

مدیر حلقه فقه اجتماعی انجمن علوم اجتماعی قم گفت: چگونه می گویند در زمان پهلوی توان مالی خرید مردم بالا بود، من به یاد دارم دو روز در هفته در شهر می ماندم در این مدت  فقط یک بار توانستم با پولی که پدرم به من داده بود یک پیاله کوچک لوبیای گرم بخرم با آن امکانات و با آن دو شغلِ بودن پدرم تنها توانم خرید یک پیاله لوبیا بود آن هم فقط یک بار، با اینکه از خانواده فقیر هم نبودیم، اما اکنون دانش آموزان نوجوان به راحتی پول در اختیار دارند.

غفاری فر تصریح کرد: مسیر نیم‌ساعته را تا مدرسه پیاده با چکمه و در زمستان طی می کردیم اما اکنون مسافت های کوتاه را دانش آموزان با سرویس طی می کنند همه این‌ها از دستاوردهای مادی انقلاب است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در خصوص آزادی باید گفت دوران پهلوی دوران خفقان بود، تا جایی که می ترسیدم مأموران ذهن ما را بخوانند و ما را مجازات کنند یک روز نهار را در پارک شهر بودیم یک مجسمه از شاه روی ستون پارک قرار داشت که یک پاسبان شهربانی کنار آن ایستاده بود چنان خفقان و بیداد در جامعه وجود داشت که من به عنوان دانش آموز پیش خودم گفتم آیا این پاسبان ذهن من را می خواند و متوجه می شود که من شاه را دوست ندارم و من را دستگیر می کند.

وی گفت: اما اکنون آزادی بیان در جامعه چنان موج می زند که به راحتی از مقامات بالای کشور انتقاد می کنیم، شخص من که منتقد وضع موجود هستم به راحتی از رئیس جمهور انتقاد می کنم از بقیه دولتمردان انتقاد صریح انجام می دهم همه این‌ها به برکت آزادی است که انقلاب اسلامی ایران به ارمغان آورد نقدهای که به رئیس‌جمهورهای مختلف در دوره های مختلف وارد کردیم اصلاً یک جمله آن را در زمان پهلوی به هیچ مقامی نمی توانستیم بگوییم.

غفاری فر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب را در سایت های مختلف نقد می کنند و هیچ مشکلی هم برای منتقدان به وجود نمی آید، این آزادی کجا آن خفقان دوران پهلوی کجا؛ که ما می ترسیدیم ذهن ما را بخوانند که شاه را دوست نداریم.

وی  بیان داشت: ولنگاری اخلاقی در دوران پهلوی موج می زد، بی انصافی است که برخی ها می گویند قبل از انقلاب وضعیت بهتر بود،  نه در عفت و نه در اقتصاد و نه در آزادی نمی توان امروز کشور را با دوران طاغوت مقایسه کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای انقلاب پیشرفت های چشمگیر علمی و دانش است، در دوران پهلوی معلم حرفه و فن که وظیفه داشت استعداد ما را شکوفا کند و مشوق تولید و اختراعات باشد و به ما دانش بیاموزد همیشه می گفت ایران عرضه ساخت یک سوزن را هم ندارد زیرا پهلوی چنین به جامعه تزریق کرده بود که ایرانی ها عرضه ساخت حتی یک سوزن را هم ندارند، اما اکنون به چنان پیشرفت هایی دست پیدا کردیم که 14 سال است دشمن مستقیماً با ما مبارزه می کند که چرا موشک تولید می کنید و به نانو تکنولوژی دست پیدا کردید و ما را تحریم می کند اما همچنان دانشمندان ایرانی باوجود تحریم ها دست به ابداعات و اختراعات جدید می زنند.

وی گفت: اکنون ایران هواپیمای بدون سرنشین تولید می کند اما زمان پهلوی به ما می گفتند عرضه ساخت سوزن را هم نداریم باید در کنار انتقاد از مشکلاتی که داریم حقایق را هم ببینیم نمی توان به صرف اینکه اکنون مشکلات اقتصادی داریم کل دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببریم.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/3508
اخبار مرتبط

نظرات شما