معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان قم در گفتگو با قم فردا:

کیفیت آب کارتی بیشتر از دستگاه ها آب شیرین کن خانگی است/ هدر رفت ۸۰درصدی آب در دستگاه های آب شیرین کن خانگی

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه این دستگاه های خانگی آبشیرین کن به دلیل هدر رفت زیاد واقعا فاضلاب پر کن است، گفت: کیفیت آب کارتی که در سطح شهر ارائه می شود بیشتر از دستگاه ها آب شیرین کن خانگی است.

 مهندس مهدی نظرزاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا در پاسخ به این سوال که آب دستگاه های کارتی سطح شهر بهتر است یا آب آبشیرین کن های خانگی، اظهار داشت: آب دستگاه های کارتی موجود در سطح شهر از طریق مراجع مختلف کنترل می شود.
وی ادامه داد: آزمایشگاه آبفا و مرکز بهداشت استان کنترل و نظارت هایی بر روی کیفیت این آب دارند پس طبیعی است که آب شیرینی که از طریق دستگاه های کارتی سطح شهر ارائه می شود با کیفیت تر و مطمئن تر است.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان قم با اشاره به آب شرب شبکه، گفت: آب شبکه امسال به دلیل خشکسالی نسبت به سال گذشته شورشده است ولی اگر کسی بتواند مزه و طعم این آب را تحمل کند استفاده از آب لوله کشی کاملا بهداشتی است.
وی تاکید کرد: بنده توصیه می کنم به دلیل اینکه نمی توان کیفیت آب دستگاه های آب شیرین کن خانگی را کنترل کرد مردم از آب تصفیه و شیرین شده شبکه و یا شبکه دوم که آب مطلوب تری است استفاه کنند.
مهندس نظرزاده در ادامه با اشاره به یکی از ایرادات مهم دستگاه های آب شیرین کن خانگی ،گفت: دستگاه های آب شیرین کن خانگی پرت بسیاری دارد که این ای مضررات این دستگاه ها می باشد.
وی اضافه کرد: دستگاه های آب شیرین کن بر اساس فشار آب کار می کنند و هرچه فشار آب بالاتر باشد می تواند مقدار بیشتری از آب شیرین را از داخل آن آب اولیه استخراج کند و هرزآب شورتری را تحویل دهد.
هدر رفت 80درصد آب در دستگاه های آب شیرین کن خانگی
کارشناس ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی آب گفت: در سایت های صنعتی مانند آب شیرین کنی که در سایت شرکت آبفا قرار دارد حدود 20تا25درصد آب پرت می شود و 75درصد راندمان دارد اما در آب شیرین کن های خانگی فشار آب پایین است به همین دلیل حدود 80درصد آب پرت می شود و حدود 20الی25درصد راندمان دارد.
وی اضافه کرد: برای اینکه این راندمان بیشتر شود و کنترل بیشتری روی این موضوع داشته باشند بسیاری از شهروندان بجای اینکه آب شیرین تحت فشار باشد آن را به مخزن دیگری هدایت می کنند و از آنجا برداشت می کنند که این مسئله هم مصرف برق را کاهش می دهد و هم اندکی پرت آب را کمتر میکند.
مهندس نظرزاده با اشاره به اینکه این دستگاه ها واقعا فاضلاب پر کن است، عنوان کرد: دستگاه های آب شیرین کن خانگی هم باعث افزایش مصرف می شود و هم میزان حجم فاضلاب را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: راه های زیادی می توان برای استفاده از این پس آب آبشیرین کن انجام داد. برخی خروجی این آب را به فلاش تانگ سرویس بهداشتی وصل می کنند برخی از این آب برای فضای سبز، شستشو و.. استفاده می کنند.



انتهای پیام/160

مهمترین عیب دستگاه های آب شیرین کن خانگی نبود کنترل بر کیفیت آب است

http://qomefarda.ir/35221
اخبار مرتبط

نظرات شما