یک فعال اقتصاد مقاومتی در گفتگو با قم فردا:

کارشکنی مسئولان و مافیا اجازه فعالیت نمی‌دهد / توانایی ایجاد اشتغال برای 100 نفر را دارم + تصاویر

یک فعال اقتصاد مقاومتی بابیان این‌که دست‌های پشت پرده همواره مانعی برای تولید بوده، گفت: کارشکنی مسئولان و مافیا اجازه فعالیت درست و سودآور را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،جمهوری اسلامی ایران این روزها بیش از هر چیزی نیاز به اشتغال و حمایت از کارآفرین‌ها دارد تا بتواند جوابگوی نیاز جوانان و مردم باشد، در چنین شرایطی تنها راه‌حل برای مسئولان حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر توانسته به‌خوبی بار اشتغال‌زایی در کشور را به دوش بکشد.

فاطمه نائینی زاده مهندس دام‌پروری و طیور یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی است، حضور فعال یک زن در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که این اراده و خلاقیت در کنار پشت‌کار و جدیت در کار است که می‌تواند اثربخش باشد.

با سرمایه 5 میلیون تومانی کار را شروع کردم


وی در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که کار کردن را برای خود یک تفریح سالم می‌داند، اظهار داشت: از سال 90 پرورش بوقلمون و ماکیان را شروع کردم و هم‌اکنون در عرصه‌های مختلف در این حوزه فعالیت می‌کنم.
این فعال اقتصاد مقاومتی بیان داشت: با سرمایه 5 میلیون تومانی کار را شروع کردم البته در زیرساخت‌ها چون از ابتدا هدفم بزرگ بود در حدود 200 میلیون برای فضای کارم هزینه کردم.
وی افزود: مزرعه من یک هکتار است اما در سالن 100 متری هم می‌توان در ابتدا و برای شروع این کار را انجام داد.
فاطمه نائینی زاده بیان داشت: به‌مرورزمان توانستم به سوددهی خوبی برسم و هم‌اکنون از کارم راضی هستم اما این دلیل نمی‌شود که از پیشرفت و رشد در کارم غافل شوم.
وی ادامه داد: سالنی که در اختیارداریم ظرفیت 3 هزار بوقلمون را دارد و در بخش‌های مختلف ازجمله جوجه‌کشی و پرورش بوقلمون فعالیت داریم.


صادرات غیر مستقیم جوجه‌های بوقلمون به کشورهای خارجی


این فعال اقتصاد مقاومتی بیان داشت: جوجه‌های بوقلمون را پرورش می‌دهیم و در یک‌ماهگی به فروش می‌رسانیم که به‌صورت غیرمستقیم به کشورهای مختلف هم صادر می‌کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این در خریدوفروش انواع ماکیان را انجام می‌دهیم و در کنار این موضوع از تولیدکنندگان نیز حمایت می‌کنیم.
نائینی زاده به حمایت‌های بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: تنها تسهیلاتی که تاکنون گرفته‌ام 25 میلیون تسهیلات بود که از بسیج سازندگی گرفتم.


وعده‌های مسئولان تاکنون عملیاتی نشده است

وی با انتقاد از کم‌کاری‌های صورت گرفته بیان داشت: وعده‌هایی که به ما داده‌شده تاکنون عملیاتی نشده است و همین کار روند کاری ما را مختل کرده است.
این فعال اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دامپزشکی استان قم اجازه نمی‌دهد که از وام‌های روستایی برای پرورش ماکیان استفاده کنیم درحالی‌که در کل کشور این کار انجام می‌شود.
وی افزود: در تمامی طیوری که تاکنون پرورش داده‌ام، پرورش بوقلمون سودآوری خوبی دارد اما مافیای بازار اجازه نمی‌دهد که تولیدکنندگان در این کار فعال بشوند.
نائینی زاده ادامه داد: مافیای بوقلمون در دست چند نفر است و همین موضوع باعث شده که کار تولیدکنندگان و فعالان این عرصه به‌خوبی به ثمر نشیند.
وی افزود: برای نمونه از مرز ترکیه تخم‌مرغ نطفه‌دار به‌صورت قاچاق وارد می‌شود درحالی‌که اگر امکانات بدهند، می‌توانیم خودمان تولید کنیم.
این فعال اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در دو یا سه نوبت با دامپزشکی استان قم جلسه گذاشتیم اما متأسفانه دامپزشکی به بهانه آنفولانزا مخالف پرورش و کشتار بوقلمون در استان است.


دامپزشکی در کل کشور تنها کاری که می‌کند معدوم‌سازی است

وی ابراز داشت: دامپزشکی در کل کشور تنها کاری که می‌کند معدوم‌سازی است درصورتی‌که در کشورهای اروپایی انواع راه‌ها به‌غیراز معدوم‌سازی وجود دارد.
نائینی زاده افزود: بااین‌حال گوشت بوقلمون در سبد غذایی مردم قرارگرفته است و هم‌اکنون نیز با استقبال مردم بین 24 تا 25 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
وی بابیان این‌که از عراق و عمان برای پرورش بوقلمون دعوت به همکاری شده‌ام، اظهار داشت: باوجوداین پیشنهادها کار در کشورم را ترجیح دادم و با جدیت به دنبال پیشرفت و توسعه در کارم هستم.
نائینی زاده در خصوص رفع بیکاری و ایجاد اشتغال گفت: می‌توان به یک خانواده روستایی مثلاً در قمرود پرورش مرغ بومی را آموزش دهیم که در آینده می‌توانیم با فعال کردن آن‌ها اشتغال‌زایی کنیم.
وی بیان داشت: اگر مجوز کامل بهره‌برداری به من بدهند با قاطعیت می‌گویم می‌توانیم بین 100 تا 200 نفر را به‌صورت مستقیم استخدام و به‌کارگیری نماییم.
نائینی زاده افزود: به‌عنوان‌مثال در غرب کشور تنها در زنجان کشتارگاه بوقلمون داریم و اگر مجوز این کار را برای قم بگیریم می‌توان اشتغال‌زایی خوبی داشته باشیم
 

مصاحبه از عباسعلی محمدی

 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3533
اخبار مرتبط

نظرات شما