استاد حوزه و دانشگاه:

برخی‌ها رسماً اعلام می‌کنند خائن به کشور هستند/انقلاب اسلامی ایران الگویی برای حرکت‌های انقلابی در جهان است

پناهیان با اشاره به اینکه یکی از وزرا اعلام کرد برخی اقدامات دولت از عمد برای ایجاد نارضایتی بین مردم است، گفت: برخی‌ها رسماً اعلام می‌کنند خائن به کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان دوشنبه 15 بهمن در چهارمین شب از سلسله نشست‌های چهل‌سالگی اسلامی  که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد اظهار داشت: دوری کردن از طاغوت بخشی از دین است، هرکسی به انسان حکومت کند اگر با اجازه خدا نباشد طاغوت و طغیان گر است و از حدود خود پا را فراتر گذاشته و حقوق دیگران را ضایع می‌کند یکی از واجبات شرعی یاد گرفتن  احکام  دوری و رهایی از طاغوت است.


وی با اشاره به حرام بودن پذیرش سلطه کفار خاطرنشان کرد: باید روش های سلطه و نفوذ طاغوت را یاد بگیریم اگر این روش ها را یاد بگیریم امروز متوجه می شویم که انگلیس چگونه با کمک نفوذی های خود در کشور گرانی  راه انداخت؛ پالرمو سلطه اجانب بر حساب های مالی کشور ما است استعمار قدیم استعمار کهنه بود یعنی حضور نظامی داشتند اما استعمار به معنای اشغال نظامی دوره اش گذشته است، بعد از آن استعمار نو توسط نفوذی ها و دیکتاتورهای دست نشانده انجام می شد امروز استعمار فرانو در حال اجرا است استعمار فرا نو وضع قوانین بین المللی است که حتی خودشان هم رعایت نمی کنند اما به کشورهای دیگر اعلام می کنند باید این قوانین را رعایت کنید، امروز ما باید بشناسیم کدام یک از قراردادها استعماری هستند.

پناهیان خاطرنشان کرد: داشتن  بصیرت و آگاهی سیاسی  گاهی واجب شرعی است،  انقلاب اسلامی با حساسیت سیاسی به کاپیتولاسیون شروع شد، این حساسیت یک حساسیت شرعی بود، سلطه طاغوت بر جامعه اسلامی حرام است، اگر کسی با سیاست های غلط نفوذ دلار را بر سرنوشت اقتصادی کشور انجام داد و قیمت آن را افزایش داد و قدرت خرید مردم را کاهش داد در اسلام حکم شرعی برای مقابله به آن وجود دارد.

سلطه طاغوت بر جامعه اسلامی حرام است

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید احکام شرعی برخورد با  کسانی که سلطه طاغوت بر جوامع انسانی هموار کنند را یاد بگیریم، نفوذی ها و کوتاه آمدن در مقابل دشمن زمینه را برای ناامنی در یک جامعه به وجود می‌آورد.


یکی از وزرا اعلام کرد برخی اقدامات دولت برای ایجاد نارضایتی بین مردم است
وی تأکید کرد: یکی از وزیران سابق دولت فعلی که خیلی هم طرفدار دولت بود اعلام کرد برخی از کارهای که دولت انجام می‌دهد عمدی است و می خواهد  نارضایتی بین مردم به وجود بیاورد، باید این سخنان مورد بررسی قرار بگیرد که آیا این مسائل صحت دارد یا نه و بر اساس احکام شرعی عمل کنند.

پناهیان خاطرنشان کرد: انقلاب با همین تکالیف شرعی شروع شد، امام خمینی فرمود من یک طلبه ای هستم که وظیفه خود را انجام داده ام  علت قیام امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون برای عمل به حکم شرعی و نپذیرفتن سلطه کفار بر جامعه اسلامی بود، افشای نفوذی ها و خائنان واجب است دانستن احکام و معارفی که منجر به شناخت طاغوت می‌شود واجب است، اگر دانش‌ها لازم برای اجتناب را داشته باشیم، قدر انقلاب و نظام و رهبری را خواهیم دانست.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا فقط اجر شهادت نبردند بلکه برای پایداری نظام اسلامی و برای ثبات اصل ولایت فقیه و برای مقدمه سازی برای ظهور و برای بیدار کردن جهان بشیرت خدمت کردند، بلکه برخی از پاداش آن‌ها به دلیل بصیرت دادن به دیگران و نجات دادن ملت ها بود، عناوین ثواب و عظمت شهدا را نمی توان فهرست کرد.

برخی‌ها رسماً اعلام می‌کنند خائن به کشور هستند

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود فرمودند که وظیفه مسئولین جمهوری اسلامی ایران فقط آباد کردن کشور نیست بلکه در کنار آن  مدیران نظام اسلامی اگر از رسالت‌های جهانی انقلاب اسلامی و مقدمه سازی برای ظهور امام زمان(عج) صرف نظر کنند خائن هستند، ولی برخی از مسئولان سیاسی به صراحت می‌گویند که به رسالت‌های جهانی انقلاب کاری ندارند و رسماً اعلام می‌کنند خائن هستیم اما شورای نگهبان این اشخاص را تائید صلاحیت می کند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نباید در برابر انحرافات ساکت بنشینم تا این انحرافات جنگ به وجود بیاورد و سپس در صحنه حضور پیدا کنیم و شهید شویم، اسلام چنین فردی را نمی خواهد اسلام به دنبال دین سیاسی است.

پناهیان بیان داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران  در کنار غضب نسبت به دشمنان و نفوذی‌ها، باید روحیه امید به آینده راهم داشته باشیم، غصه‌ها نفوذی‌ها را نمی‌خوریم زیرا  براساس روایات نباید از فتنه‌ها در آخرالزمان ترسید، در زمان کنونی هر کسی که حرف غلط بزند، به سرعت رسوا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران  الگویی برای حرکت‌های انقلابی در جهان است  باید برای تقویت نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم، رهبر معظم انقلاب اخیرا از افول آمریکا در جهان سخن به میان آوردند، امام خمینی(ره) هم 30 سال پیش آمریکا را به شیر پیری تشبیه کردند که توان عربده کشیدن را هم ندارد، ابتدای این انقلاب عاشورایی بود، اما ادامه انقلاب فاطمی است.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/3549
اخبار مرتبط

نظرات شما