سید حسن نصرالله: بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران بیانگر شکست توطئه‌های آمریکاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان، منطقه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکست توطئه‌های آمریکا سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان گفت: پس از تشکیل دولت جدید، همه جریان‌های سیاسی لبنان را به جای مناقشه و تشدید تنش‌ها به حفظ آرامش فرا می‌خوانیم.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: از همه جریان‌های سیاسی مؤثر در دولت جدید می‌خواهم به نگرانی‌های طرح شده از سوی برخی از جریان‌های سیاسی داخلی توجه کنند.

او افزود: بنا به توافق‌هایی که پیش از انتخابات و پیش از تشکیل دولت با جریان‌های سیاسی داشتیم اولویت‌های اقتصادی در رأس اولویت‌های ما قرار می‌گیرد. مبارزه با فساد و هدر دادن اموال عمومی در راس اقدامات ما برای بهبود اوضاع قرار دارد. مسئله مهم در مبارزه با فساد، انجام عمل است نه فقط اتخاذ تصمیم و موضع.

سید حسن نصرالله گفت: از همه طرف‌های شرکت کننده در دولت جدید می‌خواهم آرامش را حفظ کنند و از مناقشه و متهم کردن جریان‌های دیگر به سنگ اندازی در مسیر دولت خودداری کنند. انجام اقدامات بر اساس منافع شخصی، حزبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای کمکی به حل پرونده‌ها و مشکلات موجود نمی‌کند.

او افزود: ما (از نخست وزیر) می‌خواهیم طرح‌ها و پرونده‌های قابل طرح در دولت را در اختیار وزرا قرار دهد تا زمان کافی برای بررسی آن‌ها وجود داشته باشد. ما هرگز راضی به هراس افکنی نخواهیم شد و از همه طرف‌ها در دولت و همچنین در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهیم آرامش را حفظ کنند. ما می‌خواهیم در اتخاذ تصمیمات دشوار شریک باشیم تا همه به دور از رد و بدل کردن اتهامات مسئولیت خود را بر عهده بگیریم.

دبیر حزب الله لبنان گفت: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده تاکنون هیچ‌گونه ائتلافی بین جریان‌های حاضر در دولت شکل نگرفته است و امکان همه گزینه‌ها در داخل شورای وزیران وجود دارد. ما برای مذاکره درباره همه پرونده‌ها آمادگی داریم و موضوع مهم قرار دادن مصلحت لبنان در رأس امور است.

او افزود: وزارت بهداشت متعلق به همه مردم لبنان است نه متعلق به جریان‌های سیاسی. وزیر بهداشت فردی شایسته و مورد اعتماد و مستقل است نه حزبی. ما با انتخاب یک وزیر غیرحزبی برای وزارت بهداشت منفعت کشور را به هر منفعت دیگری ترجیح دادیم. علاوه بر مسئولیت قانونی در عدم استفاده از اموال متعلق به دولت لبنان، ما در این خصوص پایبند به یک مسئولیت شخصی نیز هستیم. اموال و دارایی‌هایی که در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد قابل تحقیق و بررسی و زیرنظر دیوان محاسبات است و آنچه برای ما در این وزارتخانه اهمیت دارد ارائه یک نمونه و تجربه شفاف است. موفقیت وزارت بهداشت موفقیت برای همه لبنانی‌هاست و تجربه درستی تعهداتی را که در این زمینه می‌دهیم به اثبات خواهد رساند. امور بهداشتی و درمانی یک دغدغه ملی است که به همه لبنانی‌ها ربط دارد و از اولویت‌های ما در این وزارتخانه کاهش هزینه‌های دارو و درمان و تسهیل مسیر رسیدن دارو و امکانات بهداشتی به دست مردم است. ما حاضریم برای کسب موفقیت در وزارت بهداشت و حمایت از پروژه‌های آن از امکانات و دارایی‌هایی خود نیز مایه بگذاریم. قضیه وزارت بهداشت نباید به نگرانی برای هیچ کسی تبدیل شود و وزارت بهداشت در خدمت همه لبنانی‌هاست.

بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران بیانگر شکست توطئه های آمریکاست

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بیانگر شکست همه توطئه‌ها و محاسبات آمریکاست.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: چهل سال است که انقلاب اسلامی ایران به رغم دشمنی شیطان بزرگ مقتدرانه ایستاده است و دستاورد‌های بزرگی را محقق کرده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: پیروزی انقلاب مبارک اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) شرایط منطقه را تغییر داد و جهان را از مرحله‌ای به مرحله دیگری سوق داد به طوری که این انقلاب نقطه عطف تاریخی به شمار می‌رود. برای ما این پیروزی بسیار مهم است، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی به سرنوشت منطقه ما، سرنوشت فلسطین و مقاومت و درگیری‌های منطقه و سرنوشت امت و تاریخ و تمدن ما ارتباط پیدا می‌کند.

 او در ادامه خاطرنشان کرد: سابقا تنها به برگزاری جشنی اکتفا می‌کردیم، اما این بار چون چهل سال از این انقلاب می‌گذرد برای آن اهمیت زیادی قائل هستیم به ویژه اینکه شیطان بزرگ آمریکا از اولین روز پیروزی امام خمینی (ره) و بیرون رفتن شاه از ایران اعلام کرد این انقلاب تنها دو یا سه ماه دیگر دوام نخواهد آورد و این نظام سرنگون خواهد شد. بعد گفتند شش ماه دیگر سرنگون می‌شود. پس از آن گفتند یکسال دیگر از بین خواهد رفت. سپس واشنگتن جنگی را علیه این نظام تحمیل کرد و قول داد که نظام ایران شکست خواهد خورد. حتی پیش بینی‌های بولتون که در ماه گذشته می‌گفت: جشن کریسمس را در تهران برگزار می‌کنیم سرابی بیش نبود و او از محقق شدن خیالات خود ناامید شد؛ بنابراین چهل سال است که این انقلاب باقی مانده است و دستاورد‌های بزرگی را محقق کرده است.

ادعای نتانیاهو درباره اینکه دولت کنونی دولت حزب الله است، دروغ محض است

سید حسن نصرالله در ادامه درباره دولت جدید لبنان تصریح کرد: می‌خواهم توجه جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها را به این مطلب جلب کنم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دو سه روزی است همواره ادعا می‌کند که این دولت، دولت حزب الله است و آمریکایی‌ها را علیه دولت لبنان تحریک می‌کند. اروپایی‌ها را نیز تحریک می‌کند. البته طبیعی است که کشور‌های خلیج فارس را نیز تحریک خواهد کرد؛ زیرا بین آن‌ها دوستی وجود دارد و این مسئله باعث خواهد شد علیه دولت لبنان موضع بگیرند. این تنها یک اتهام است. ولی برخی جریان‌های داخلی لبنان نیز احتمال دارد با نتانیاهو همنوا شوند و بگویند این دولت، دولت حزب الله است. البته برای من و برای حزب الله مایه قدرت و افتخار است، اما اولا این درست نیست و توصیفی نادرست است و در صورت اصرار بر آن این یک دروغ اخلاقی است. دولت کنونی، دولت حزب الله نیست بلکه جریان‌های سیاسی در این دولت موجود هستند و حزب الله هم یکی از این جریان‌های سیاسی است.

تاثیرگذاری حزب الله در این دولت بیش از هر زمان دیگری خواهد بود

سید حسن نصرالله در عین حال تصریح کرد: من تاکید می‌کنم که حضور ما در این دولت تاثیر بسیار زیادی دارد به طوری که بیش از هر زمان دیگری حضور ما اثرگذار و اساسی است و ان شاء الله بیش از هر زمان دیگری نیز تاثیرگذار خواهد شد؛ زیرا بحث‌ها و همکاری‌های ما در دولت بیش از هر زمان دیگری خواهد بود و مشارکت ما در مسئولیت بیش از هر زمان دیگری خواهد بود، اما این بدان معنی نیست که این دولت، دولت حزب الله است.

روابط حزب الله لبنان با جنبش امل و جریان آزاد ملی بسیار عمیق است

دبیر حزب الله لبنان در ادامه گفت: مصلحت لبنان در این نیست که به دلیل منازعات داخلی دولت جدید را دولت حزب الله بخوانیم. توافق با جریان آزاد ملی در سال ۲۰۰۶ اقدامی تاریخی بود که یک مرحله جدید را در عرصه تحولات به ثبت رساند و اهداف دشمنان را باطل کرد. تشکیل ائتلاف بین دو طرف، آن‌ها را به یک حزب تبدیل نکرد. موضوع مهم، ایجاد اعتماد و همکاری و تفاهم و تحمل یکدیگر است. ما به ایجاد ائتلاف با جریان آزاد ملی ایمان داریم و پایبندی خود را به توسعه آن اعلام می‌کنیم. ماهیت روابط حزب الله با جنبش امل عمیق‌تر از هرگونه اختلاف و تفاوت در دیدگاه هاست و اوضاع درباره جریان آزاد ملی نیز به همین گونه است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3566
اخبار مرتبط

نظرات شما