کارشناس فضای مجازی در گفتگو با قم فردا تبیین کرد؛

نقش سواد رسانه ای در موضع گیری ها و پیام ها/برخی سلبریتی ها در بزنگاه ها تاثیر می گذارند

کارشناس فضای مجازی با اشاره به نقش سواد رسانه ای در موضع گیری مناسب در مقابل پیام ها و رسانه ها، گفت: مساله سلبریتی ها فقط مربوط به جامعه ما نیست، با این حال عوارض و تبعات نامطلوب آن ها در کشور ما شکل متفاوتی به خود گرفته و در بزنگاه های خاص تاثیر خود را می گذارد.

 سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تاکید رهبری در خصوص آموزش نسل جدید در مواجهه با فضای مجازی، اظهار داشت: امروز باید قبل از ورود به فضای مجازی و شروع به فعالیت در این عرصه، حتما آموزش ها و مهارت های سواد رسانه ای را فرا بگیریم.
وی ادامه داد: افرادی که مهارت رسانه ای را به درستی فراگرفته باشند موضع گیری و کنش های صحیح در خصوص پیام ها و شناختن رسانه ها خواهند داشت.
موسوی خاطرنشان کرد: در سال های قبل اقدامات خوبی در خصوص آموزش سواد رسانه ای در کشور انجام شده است اما کافی نیست.
وی در ادامه با اشاره به الگو شدن و برجسته شدن برخی ها در این فضا، تصریح کرد: سال ها از ظهور و بروز فرهنگ سلبریتی در غرب و نفوذ آن به سایر جوامع می‌گذرد، اما به نظر می رسد که همچنان سلبریتی‌ها کالاهای جذابی برای تبلیغات و جذب مشتری در ابعاد و عرصه های گوناگونی همچون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... محسوب می شوند.
این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: مساله سلبریتی ها فقط مربوط به جامعه ما نیست، با این حال عوارض و تبعات نامطلوب آن ها در کشور ما شکل متفاوتی به خود گرفته است و در بزنگاه های خاص تاثیر خود را می گذارد.
وی تاکید کرد: با توجه به تأثیری که سبلریتی ها بر سبک زندگی مردم و به خصوص نسل جدید می گذارند، لذا آن چه وظیفه مدیران و دغدغه مندان جامعه است این که در مسیر ارتقای سطح سواد رسانه ای و بینش مردم کار کنند و زمینه های این مساله را فراهم نمایند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36836
اخبار مرتبط

نظرات شما