مسئول بسیج حقوقدانان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

آزادی ۴ زن زندانی بدهکار توسط بسیج حقوقدانان قم

کاظمی با بیان اینکه از آغاز طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد طرح احرار ۶۷ نفر از زندانیان در قم آزاد شدند گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۱۸ نفر از زندانیان قم آزاد، که ۴ نفر از آنان بانوان بدهکار مالی بودند از جمله یک زن ۷۰ ساله بدهکار مالی که آزاد شدند.

سرهنگ حسین کاظمی مسئول بسیج حقوقدانان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: بسیج حقوقدانان استان قم دارای ۱۲ گروه جهادی تخصصی است، گروه‌های جهادی بسیج حقوقدانان در قالب رزمایش کمک مومنانه تاکنون در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش خانواده اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

وی افزود: از آغاز طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد طرح احرار ۶۷ نفر از زندانیان در قم آزاد شدند که در شش ماه نخست سال جاری ۱۸ نفر از زندانیان قم آزاد، که ۴ نفر از آنان بانوان بدهکار مالی بودند.

کاظمی در پاسخ به این سوال که چه نوع مشاوره توسط بسیج حقوقدانان ارائه شده است؟ تصریح کرد: مشاوره هایی که توسط بسیج حقوقدانان داده می شود چند بخش است، از جمله مشاوره هایی که توسط متخصصان حاضر  به مراجعان حضوری به دفتر بسیج حقوقدانان قم داده می شود همچنین ارائه مشاوره اعم از حقوقی، کیفری، خانواده، اطفال و... توسط متخصصان جهادی، سازمان بسیج حقوقدانان در میز مشاوره و خدمتی که تقریبا هر ماه حداقل یکبار در ماه در مصلی قدس برگزار می شود.

مسئول بسیج حقوقدانان قم خاطر نشان کرد: در مناسب های مختلف مانند، هفته قوه قضائیه، هفته دفاع مقدس، در ایام محرم، دهه ولایت، دهه بصیرت، هفته بسیج و دهه فجر و دیگر مناسبت های خاص میزهای مشاوره و خدمت بسیج حقوقدانان قم با ارائه مشاوره توسط متخصصان حقوقدان اعم از وکلا و کارشناسان جهادی در نماز جمعه قم و پردیسان مستقر هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا متخصصان جهادی بسیج حقوقدانان قم در بخش ها و مناطقی که دسترسی به وکیل و یا مشاور حقوقی وجود ندارد نیز حضور پیدا می کنند؟ بیان داشت: حتما ؛ طرحی را برگزار می کنیم به نام طرح هر مسجد یک حقوقدان که در این طرح پایگاه ها و حوزه های بسیج و مساجدی که نیاز به حضور مشاوران حقوقی دارند با بسیج حقوقدانان قم ارتباط می‌گیرند و ما متخصصان حقوقی سازمان را معرفی می کنیم و در یک روز مشخص، در محل مورد درخواست مستقر، و مشاوره حقوقی به آنان ارائه می دهند در روستاهای متقاضی اطراف هم، طرح قابل اجرا می باشد.

کاظمی ادامه داد: تعدادی افراد نیازمند وکیل، که توان پرداخت هزینه وکیل و یا بدهی خود را نداشتند توسط خیرین حقوقدان سازمان، کمک رسانی شدند از جمله در ادریبهشت ماه سال جاری، یک مادر حدود ۷۰ ساله، که به علت بدهی مالی در زندان بسر می برد و توان پرداخت بدهی خود را نداشت با کمک خیرین سازمان بسیج حقوقدانان قم و مساعدت ستاد دیه استان و گلریزانی که در ماه مبارک رمضان برگزار گردید آزاد شدند. همچنین مورد مشابه در خرداد ماه داشتیم که به همت خیرین حقوقدان آزاد گردیدند.

مسئول بسیج حقوقدانان قم در پایان اضافه کرد: از برنامه های دیگر سازمان، ارائه خدمات مشاوره  قضایی رایگان به زندانیان نیازمند می باشد که از برنامه های تعاملی این سازمان با اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی استان می باشد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37163
اخبار مرتبط

نظرات شما