چند نکته در باب مدیریت

مذاکرات حضوری برای بازاریابی، بخش مهمی از یک تجارت هستند. قطعا شما نیزبه عنوان مدیر بازاریابی یا مدیرعامل، باید گاهی اوقات مشتریان احتمالی خود را دعوت کنید تا به صورت حضوری با آنها مذاکره کنید. اما، چرا گاهی مذاکرات حضوری به نتیجه نمی رسد؟ چه راهکارهای استراتژیک برای آن وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،نشانه های رایجی که می توان برای عدم موفقیت یک مذاکره نام برد شامل بی میلی و خستگی مذاکره کننده، موکول کردن تصمیم‌گیری نهایی به آینده و مذاکره مستقیم روی موضوعات قیمتی می شود.

اگر می خواهید سخنرانی شما درمذاکرات حضوری موفق عمل کند، این راهکارهای استراتژیک را به کار ببرید:

با کلمات مثبت آغاز کنید
مذاکرات حضوری را با کلمات مثبت شروع کنید. هرگز در ابتدای جلسه از موضوعات منفی مثل ترافیک کاری یا هوای نامطلوب حرف نزنید. به جای آن، مکالمه ی را با موضوعاتی مثل آخر هفته ی شادی که داشتید، رویداد ورزشی مهم و خوبی که اتفاق افتاده و یا روحیه ی خوبی که روز خود را با آن شروع کرده اید، آغاز کنید.

از رقبا انتقاد نکنید
هرگزدر مذاکرات حضوری، برای اثبات خود از رقبای خود انتقاد نکنید. حتی اگر ایرادی که از رقبای خود و کیفیت محصول آنها می گیرید درست باشد باعث ایجاد شک در بین مشتریان شما خواهد شد و آنها را نسبت به شخصیت شما بدبین خواهد کرد. چنانچه خود مشتریان هم در مورد رقبای شما ایراداتی مطرح کردند، نظری ندهید.

از عناوین عالی استفاده کنید
سعی کنید برای مشتریان خود عناوینی به کار ببرید که آنها را تشویق کند. مثلا به آنها بگویید جزء  بهترین ارباب رجوع های شما هستند و یا دوست دارید در آینده شریک شما باشند. اما، مواظب باشید که اغراق نکنید. اگر مشتری احساس کند عنوانی که شما به کار می برید منطقی نیست، به شما اعتماد نخواهد کرد.

برنامه ها را از قبل تنظیم کنید
قبل از شروع مذاکرات حضوری، برنامه ها را مشخص کنید. طبق آن جلو بروید و کنترل آن را در دست داشته باشید. سعی کنید نظر مشتریان را نیز بپرسید. مثلا اگر قرار است به زودی به یک سفر کاری بروید بگوید: من تا چند روز آینده در یک سفر کاری خواهم بود. خوشحال می شوم  اگر هر سوالی داشتید پس از برگشت از سفر بپرسید. آیا از نظر شما مشکلی ندارد؟

بایستید
در مذاکرات حضوری برای بازاریابی، نشان دادن احساس و اشتیاق شما به محصول مورد نظر بسیار مهم است. برای نشان دادن احساس خود و استفاده از زبان بدنی مناسب، مذاکرات را در محلی برگزار کنید که بتوانید به راحتی بایستید و هر جا که لازم شد از حرکت اعضای بدن خود استفاده کنید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3740
اخبار مرتبط

نظرات شما