رئیس شورای فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با قم فردا:

طرح محله محور قم الگوی خوبی برای دیگر شهرها است

خزعلی گفت: اگر اداره محلات به دست معتمدین و نیروهای مردمی و بسیج، گروهای خیر و مردم نهاد  سپرده شود و یک حمایت و پشتیبانی کلان از طرف دولت صورت گیرد نتایج خوبی حاصل خواهد شد، نمونه آن را در نمایشگاه قم مشاهده کردیم در این زمینه طرح محله محور  قم می تواند به عنوان الگویی موفق در کشور معرفی  شده و فعالیت ها تعمیم داده شود.

کبری خزعلی،‌ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای محلات قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: زحمات و فعالیت های به نمایش درآمده در این نمایشگاه قابل تقدیر است، بخصوص در بخش توجه به خانواده و مشاوره هایی که با توجه به نیازهای محلات در این زمینه ارائه می دهند.

خزعلی با اشاره به توانمندی محلات کمتر برخوردار قم که در نمایشگاه توانمندی های محلات قم به نمایش درآمده و به بود ادامه داد: توانمندی ها متفاوت بود و تلاش های مردمی بسیار عالی بود و نیاز به حمایت بیشتری دارد تا فعالیت ها گسترده شود، در برخی محلات  مشکلات بسیاری رفع شده اما بازهم   در موضوعاتی دچا ر ضعف هستند که نیاز است دستگاه ها مردم را برای حل این ضعف ها یاری کنند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بیشتر ضعف ها در مسائل فرهنگی است اما مشکلات اقتصادی نیز بسیار چشمگیر است که روی مسئله فرهنگی تاثیر گذاشته است.

وی بیان داشت: اگر اداره محلات به دست معتمدین و نیروهای مردمی و بسیج، گروهای خیر و مردم نهاد  سپرده شود و یک حمایت و پشتیبانی کلان از طرف دولت صورت گیرد نتایج خوبی حاصل خواهد شد، نمونه آن را در این نمایشگاه مشاهده می کنیم در این زمینه طرح محله محور  قم می تواند به عنوان الگویی موفق در کشور معرفی  شده و فعالیت ها تعمیم داده شود.

همچنین زهرا امینی دبیر کمیته بین الملل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی محلات قم قابلیت الگو گیری برای دیگر شهرها را نیز دارد، شهرهای مختلف محلات خود را تقسیم بندی کنند و آسیب های اجتماعی ، فرهنگی و امنیتی را شناسایی کنند.


وی بیان داشت: نباید همه امور فرهنگی و اجتماعی را با  دید حکومتی نگاه کرد هرچه بتوانیم برای توانمندی محلات را بر اساس مردم محوری ارتقا دهیم آن شهر موفق تر عمل خواهد کرد.

امینی گفت: شناسایی مشارکت های مردمی، گروه های جهادی ، گروه های علمی پژوهشی به یک شبکه سازی گسترده می انجامد با شبکه سازی گسترده است که می توان کارهای خوب در سطح ملی انجام داد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/37631
اخبار مرتبط

نظرات شما