اکران آثار مستندسازان قمی در جشنواره «سینما حقیقت»

مستندهای «سرخدار» به کارگردانی محسن سخا و «ضیاءالدین» به کارگردانی محمدرضا دهستانی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم در حالی برگزار شد که دو مستندساز قمی در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

محسن سخا از مستندسازان مطرح و شناخته‌شده قمی که تجربه حضور در این جشنواره را دارد، امسال با «سرخدار» در بخش «مسابقه کوتاه ملی» جشنواره حقیقت حاضر شد و مستندش در روزهای ۲۱ و ۲۵ آذرماه در پردیس سینمایی ملت به روی پرده رفت.  

او که در آثارش به حامیان محیط زیست نگاه ویژه دارد، در «سرخدار» به زندگی و دغدغه‌های جنگلبانی می‌پردازد که می‌کوشد زندگی بهتری برای اهالی روستای نزدیک جنگل ایجاد کند تا جنگل آسیب کم‌تری ببیند.

سخا در این سال‌ها از «بناهای رؤیا»، «کتاب قانون»، «شاعری با چشم‌های آرام»، «مردمانی از جنس کویر»، «روزهای سفید»، «کارواش»، «فرزندان زمین»، «فریاد بلوط»، «قرنطینه»، «در قفس» و «همقدم» قاب گرفته است؛ مستندهایی که در جشنواره‌های متعددی از جمله «سینما حقیقت» به روی پرده رفته‌اند.

اکران آثار مستندسازان قمی در جشنواره «سینما حقیقت»

محمدرضا دهستانی دیگر مستندساز قمی نیز امسال با «ضیاءالدین» به شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت آمد و در بخش «شهید آوینی» به رقابت با یازده مستند پرداخت.  

مستند «ضیاءالدین» حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی قرآنی رهبر معظم انقلاب و نقش ایشان در ترویج و نشر قرآن کریم را روایت می‌کند.

جدیدترین ساخته مستند محمدرضا دهستانی در حالی در روزهای ۲۰ و ۲۲ آذرماه به روی پرده سینمایی ملت رفت که او در جشنواره چهاردهم سینما حقیقت با مستند «سید جواد» در بخش مستندهای کارآفرینی حاضر بود و چند سال قبل برای کارگردانی مستند «سَرّاج» از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ برگزیده بخش مسابقه ملی شد. مستندی که با حمایت سازمان اوج تولید شده بود.

اکران آثار مستندسازان قمی در جشنواره «سینما حقیقت»

«ضیاءالدین» نیز در حالی با سرمایه‌گذاری معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تهیه‌کنندگی «مهدی مطهر» از تهیه‌کنندگان پرکار جشنواره سینما حقیقت تولید شده که نام «مطهر» در جشنواره امسال به عنوان تهیه‌کننده دو مستند دیگر «آغاز یک پایان» و «فوزیه» نیز به چشم می‌خورد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه برگزار شد.



انتهای پیام/


منبع:شهر بیست
http://qomefarda.ir/38754
اخبار مرتبط

نظرات شما