آیت الله مصباح یزدی:

خون شهدا رمز بقای اسلام، نظام و کشور است/برخی برای حفظ دنیای خود پشت آیات و روایات مخفی می شوند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی برای حفظ دنیای خود پشت آیات و روایات مخفی می شوند، گفت:خون شهدا رمز بقای اسلام، نظام و کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله مصباح یزدی شنبه شب در یازدهمین یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با استناد به آیات و روایات اظهار داشت:شهادت در راه خدا مرگ نیست و شهیدان زنده اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

وی خدمات و تأثیر شهدا پس از شهادت  را بسیار بیشتر از زمان حیات دنیاییشان برشمرد و افزود: یکی از بهترین خدمات شهدا بقای اسلام، نظام اسلامی و کشور است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از آفت های موجود را ذخیره دنیا قرار دادن دین و ابزار رسیدن به اهداف مادی دانستن آن ذکر کرد و افزود: شهدا حقیقت جوهری خود را شناختند و فهمیدند که زندگی بسیار برتری از حیات دنیایی وجود دارد که بسیار با ارزش است، بنابراین دل به دنیا نبستند.

وی با اشاره به اینکه زندگی شهدا باید درس و مایه عبرت ما باشد، گفت: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می آید،

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: شهدا به برخی زندگان و جاماندگان بشارت می دهند بطوریکه خاطرات و وصایای شهدا بیانگر اینست که رسیدن به این مقام دشوار نیست، ولی این بشارت ویژه کسانی است که شایستگی و استحقاق این بشارت را کسب کرده باشند.

وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این یادواره بیان کرد: حضور در اینگونه مراسم انسان را برای دریافت فیض آماده می کند، راه تقرب به خدای متعال تنها به نماز و روزه و اعمال عبادی مرسوم نیست، بلکه هر عملی با اخلاص در راه خدا انجام شود، دارای ارزش فراوان است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه ارزش شهادت بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: اما در کنار آن مسائلی وجود دارد که باید نسبت به آنها توجه داشته باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: نباید به خود و اعمال خود مغرور شویم و خود را برتر از دیگران بدانیم، اما باید به خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم که اگر اعمال خود را مخلصا لله انجام دهیم، بنا به روایات، در بسیاری از موارد اجری کمتر از اجر شهید نخواهد داشت.

آیت الله مصباح یزدی بر جمع آوری و استفاده از خاطرات شهدا تأکید و خاطر نشان کرد: باید از خاطرات شهدا استفاده کنیم و در کنار این خاطرات، تحلیلها و نکته های اخلاقی، دینی و عرفانی آن را تبیین نمائیم تا نفعی مضاعف داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می آید، باید مراقب باشد تا شامل تفاوتهای میان حیوان با انسان قرار بگیرد.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3980
اخبار مرتبط

نظرات شما