مدیرکل هواشناسی قم:

بارش برف تا فردا دوشنبه در قم ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی قم گفت: بارش برف که از اوایل وقت امروز در قم آغاز شده‌است، تا صبح فردا دوشنبه به‌صورت متناوب در این استان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهران حیدری افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی، امروز آسمان قم ابری، مه‌آلود و در بیشتر ساعات همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

وی با بیان این‌که دمای هوا نیز کماکان کاهشی است، ابراز امیدواری کرد که این سامانه بارشی تا فردا در استان فعال باشد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه به‌تدریج بارش‌ها قطع و از تراکم ابرها کاسته می‌شود؛ از عصر سه‌شنبه نیز سامانه بعدی به استان نفوذ می‌کند و سبب آغاز بارش‌های باران در سطح استان می‌شود که در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

حیدری با اشاره به این‌که سامانه فوق روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان، بخش دستجرد با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین منطقه در شب گذشته و بیشترین دما نیز متعلق به شهر قم در بعدازظهر دیروز به میزان ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود امروز بعدازظهر دمای قم به سه درجه بالای صفر و فردا صبح به یک درجه زیر صفر برسد، گفت: دمای مناطق مرتفع استان فردا صبح حدود سه تا چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، بیشترین مقدار بارش برف تاکنون از ایستگاه سنجگان به میزان ۴.۹ میلی‌متر و میزان بارش در شهر قم نیز ۲.۶ میلی‌متر ثبت شده‌است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40048
اخبار مرتبط

نظرات شما