معرفی آثار برتر همایش کتاب سال حوزه در قم

بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه، امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه امروز با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شد.

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام با اشاره به ضعف فرهنگ کتاب‌خوانی و عدم ترویج مناسب آن در میان نسل جوان، چاره اندیشی مسئولان امر چه در دولت و چه در نهاد‌های فرهنگی را خواستار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم، وظیفه امروز حوزویان را تلاش برای تحقق سیاست‌ها و اهداف کلان نظام و مقابله با جنگ ضد فرهنگی دشمنان توصیف کرد و گفت: مشکلات فکری معرفتی و آسیب‌هایی که امروز اعتقادات نسل جوان را تهدید میکند، وظیفه حوزه و همه نهاد‌های علمی و فرهنگی را سنگین و دشوار‌تر کرده است.

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: در شرایط جنگ ضد فرهنگی، همه فعالان فرهنگی و حوزوی باید در راه مقابله با نقشه‌های پیچیده فکری و اعتقادی دشمنان با تحقیق و پژوهش، گام‌های موثری برای شناخت حقایق، خداباوری و رسیدن به آفاق جدید از قله‌های معرفت بردارند.

وی تصریح کرد: در سال آینده برنامه‌های فشرده و گسترده‌ای در حوزه‌های علمیه با رویکرد تحقیق و پژوهش اجرا و در این راه از توان و ظرفیت همه نخبگان استفاده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری دبیر این همایش گفت: در این دوره درمجموع هزار و ۱۴۰ اثر در ۲۰ شاخه علمی ازجمله فقه، اصول، تفسیر، حقوق، اقتصاد، تاریخ، سیره و تمدن و تراجم از ایران و ۱۹ کشور دیگر دریافت شد که بعد از ارزیابی و داوری آثار در نهایت ۲ کتاب بعنوان آثار شاخص و برگزیده اصلی و ۳۸ اثر دیگر بعنوان شایسته تجلیل معرفی شدند.

در پایان این همایش از صاحبان ۴۰ اثر برگزیده و همچنین از دو شخصیت علمی، مرحوم آیت الله سیدرضی شیرازی و مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی تجلیل شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40166
اخبار مرتبط

نظرات شما