حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل:

اقبال به علم‌آموزی موجب تقویت دین‌داری می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که هراندازه اقبال به علم‌آموزی بیشتر شود، دین‌داری تقویت می‌گردد، یادآور شد: حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استوانه‌های علم خواهی نقش بسزایی در تقویت بنیه دین‌داری نسل‌ها بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل، در نخستین کنفرانس تخصصی بررسی وضعیت دین‌داری ایرانیان، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک شعبان، با بیان این‌که هم‌زمان با کودتای سیاه برای محو و امحای دین، خداوند متعال از صاحبان دین فردی را مبعوث کرد که توانست حوزه علمیه قم را در مقابل هجمه همه‌جانبه بی‌دینی بنا سازد.
وی با بیان این که سنگ بنای حوزه علمیه قم تثبیت دین‌داری و مقابله با هجمه‌های دین زدایی است، گفت: در این سده اخیر علی‌رغم تمامی تلاش های همه جانبه استکبار، دست‌ آشکار خداوند متعال در حمایت از دین اسلام دیده شده است، اظهار داشت: دودمان پهلوی حجاب را به‌عنوان نماد دین و دین‌داری نشانه گرفته بود، که با حمایت و صیانت متدینین غیور مواجه شد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به اتفاقات بعد از رنسانس و دعواهای علم و دین اشاره کرد و ابراز داشت: در دنیای اسلام علمای بزرگی علیه هجمه‌های اندیشه رنسانسی که دین را مقابل علم تفسیر می‌کرد، قیام کردند و در این راه آثار ارزشمندی را خلق و تبیینی نوین از اندیشه‌های دینی ارائه کردند.
وی با بیان این‌که برخی از روشنفکران اسلامی در راستای ایجاد الفت میان علم و دین، آثاری را ترسیم نمودند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیل و سهم بالایی در دین‌داری به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی داشته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل گزارشی از آمار تحصیلات تکمیلی بانوان بعد از انقلاب اسلامی ارائه کرد و با بیان این‌که نقش حوزه‌های علمیه در ترویج تحکیم و تثبیت دین‌داری انکارناپذیر است، اظهار داشت: بعد از انقلاب در دوگانه ائتلاف میان حوزه و انقلاب، بیش از 100 هزار دانش‌آموخته حوزوی بانو تربیت شدند که در سطوح مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی گستره نشریات تخصصی بانوان و استعدادهای برتر خواهران در حوزه علم، آموزش و تبیین مبانی دینی را تنها یکی از شاخصه‌ها برشمرد و ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی عرصه‌های مختلفی برای نمایان کردن دین و دین‌داری ایجاد شد. ایثار، شهادت‌طلبی، مواسات و گذشت که از صفات متدینین است بارها در کشور تجلی یافته است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این‌که هراندازه اقبال به علم‌آموزی بیشتر شود، دین‌داری تقویت می‌گردد، یادآور شد: بیش از 70 درصد جامعه ایرانی متدین هستند و تنها اَشکال بُعد دین‌داری در حال تغییر است؛ حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استوانه‌های علم خواهی نقش بسزایی در تقویت بنیه دین‌داری نسل‌ها بر عهده دارد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40304
اخبار مرتبط

نظرات شما