کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

بیانیه رهبری باید مورد توجه دانشگاهیان قرار بگیرد/دانشگاهیان باید وارد عرصه های منطقه ای شوند

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب با اعلام این بیانه به تکلیف خود عمل کردند حالا نوبت مسئولین است،گفت: بیانیه رهبری باید مورد توجه دانشگاهیان قرار بگیرد.

  مسعود اخوان فرد در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: بار دیگر سلف به‌حق امام خمینی(ره) با رهنمودها و راهبردهای دقیق، ظریف ، هنرمندانه و جامع خودشان برای ملت ایران در اقشار و در سنین مختلف یک تبیین دقیقی از وضعیت  انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون به خصوص با اشاره به تحولات چهل ساله اخیر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نکاتی را فرمودند که حاکی از یک برخورد حکیمانه، عالمانه که از یک رهبر الهی انتظار می‌رفت بود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: شبیه این بیانات رهبری که در منشور اخیر منتشر شد را در سخنان و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) نیز داشتیم و شاکر هستیم که بعد از گذشت سه دهه از رهبری مقام معظم رهبری برای همه ما ثابت شد که جانشین به حق امام خمینی(ره) بدون ذره ای سستی و انحراف در همان مسیر در حرکت هستند و با همان رهنمودهای انقلاب اسلامی و مردم و مسئولان را هدایت می کند.

استاد دانشگاه افزود: همه اقشار مخاطب پیام رهبر معظم انقلاب هستند اما ما دانشگاهیان از این پیام درس جدی تری بگیریم پیشنهادی که در این خصوص می توان ارائه داد این است که با نگاه انقلاب اسلامی که قرار است تمدن ساز جهان معاصر باشد و خود را به عنوان راهنمای اصلی ملل مختلف از همه اقوام و مذاهب و ادیان به عنوان یک حرکت الهام بخش و پیروزمند معرفی کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر تصریح کرد: آنچه در پیام رهبری موج می‌زد امید بود همچنین نگاه این منشور به آینده بود و در راستا طبیعتاً دانشگاه ها نقش بسزایی دارند که در عرصه های فناوری های نوین و سایر رشته ها و بخصوص در رشته های علوم انسانی که باید حق خودشان و وظیفه و تکلیف الهی خود را عمل کنند تا جامعه را به سرانجام مقصود هدایت کنند.

منشور رهبری باید مورد توجه دانشگاهیان قرار بگیرد

اخوان فرد تأکید کرد: با پیوند حوزه و دانشگاه  این منشور قطعاً به‌عنوان یک سرفصل ویژه قرار می‌گیرد دانشگاه‌های ما در این راستا به آینده ایران در داخل کشور، منطقه و سطح بین‌الملل توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: ایرانی که یک زمان مورد تهاجم قرار گرفت و عده ای شک می کردند که ایران پیروز شود اما اکنون به عنوان محور و خط مقدم مقاومت مطرح شده است در اینجا همه مخصوصاً خدمتگزاران کشور باید یاد بگیرند که در مسیر صحیحی که پیروزی حاصل می شود همان مسیری است که جمهوری اسلامی ایران حرکت می کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در پیام رهبری آرمان ها و عهدهای خداوندی مطرح شده است که خداوند در قرآن فرموده هرکسی خدا را یاری کند خداوند آن‌ها را یاری می کند این عهده خداوند را ما در چهل سالگی انقلاب مشاهده کردیم.

استاد دانشگاه بیان داشت: نکته دیگری که در خصوص پیام رهبری وجود دارد این است که دولت باید در کرسی های آزاد اندیشی و هیئت‌های اندیشه‌ورز توسط دانشمندان در رشته‌های مختلف تحلیل و نقد شود تا تکلیف خود را در دوران بعد از چهل‌سالگی انقلاب مشخص کنند زیرا باید مشخص شود نقش این ها در داخل کشور، منطقه و جهان چیست.

دانشگاهیان باید وارد عرصه های منطقه ای شوند

اخوان فرد گفت: محور مقاومت از جمهوری اسلامی به خصوص از جامعه دانشگاهی و علمی انتظار دارد که در کشورهایی مانند عراق که بر تروریست‌ها قائل آمده  همچنین سوریه که در خط بازگشت به همه ارکان نظام آمادگی  است  وارد عرصه شوند و اعضای علمی دانشگاه ها و محققین ایران  آمادگی لازم  برای حضور در این عرصه ها را در منطقه  داشته باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با اعلام این پیام وظیفه و تکلیف خود را عمل کردند و ما هستیم و یک میدان باز و حرکت در عرصه های علم و فناوری در رشته های مختلف که باید این محورها رهنمون ها تبیین شود و ما باید وظیفه خود را عمل کنیم؛ دانشگاهیان و حوزویان و محققین باید برای  رسیدن به این رهنمون‌ها زمینه‌سازی کنند، فناوری‌هایی در ایران وجود دارد که حتی کسی تصور نمی کرد روزی علم آن را در کشور داشته باشیم اما اکنون پا را فراتر از این ها گذاشتیم و به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند نانو، صنایع هسته ای، سلول های بنیادی دست پیدا کردیم و ایران در دنیا حرف های بسیار جدی و کارسازی ارائه می دهد که همه این بسیار غرورآفرین است و نباید باعث غفلت شود.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/4065
اخبار مرتبط

نظرات شما