مدیر قرآن و حدیث جامعة المصطفی:

جامعه نیازمند مشاوره‌های قرآن بنیان است

مدیر قرآن و حدیث جامعة المصطفی گفت: استقبال خوبی که از نمایشگاه شده نشان می‌دهد که به چه اندازه جامعه به این مشاوره‌ها نیاز دارد و باید بیش‌ازپیش به این مهم پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی در حاشیه بازدید از بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در ابتدا تشکر و قدردانی می‌کنم از برگزارکنندگان نمایشگاه که فضایی را در اختیار مشاوران قرآن بنیان برای ترویج مفاهیم قرآنی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: استقبال خوبی که از نمایشگاه شده نشان می‌دهد که به چه اندازه جامعه به این مشاوره‌ها نیاز دارد و باید بیش‌ازپیش به این مهم پرداخته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی تأکید کرد: اهمیت مشاوره‌های قرآن بنیان ازاین‌جهت است که بر اساس قرآن است و افراد را از مشاوره‌های سکولار دور می‌کند.

وی ادامه داد: پیش‌نیاز این بحث تأسیس رشته‌های قرآن بنیان است که در حوزه‌های علمیه مانند جامعه المصطفی انجام شود اما نیاز است که حوزه به این مهم توجه بیشتری کند.

مدیر قرآن و حدیث جامعه المصطفی ابراز داشت: پیام این نوع از مشاوره‌ها به جامعه این است که به قرآن بازگشت بکنند و در کنار آن به حوزه‌های علمیه این پیام را دارد که رشته‌های قرآن بنیان را ایجاد کنند.

وی افزود: برای طلبه‌ها نیز این پیام را دارد که فقط به فقه و اصول اکتفا نکنند و وارد رشته‌های تخصصی مانند قرآن و روان‌شناسی شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی با بیان این که رهبر انقلاب بر روی علوم‌انسانی قرآن بنیان تأکید دارند، ابراز داشت: استقبال بالای مخاطبان از این بخش می‌تواند یک دلیل عینی و میدانی برای این موضوع باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته کارهایی که شروع شده؛ مانند درس خارج قرآن و روان‌شناسی است فضای جدید و مبارکی است که باید تقویت شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41351
اخبار مرتبط

نظرات شما