با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛

کتاب خانواده و تربیت معنوی رونمایی شد

کتاب خانواده و تربیت معنوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کتاب خانواده و تربیت معنوی تألیف دکتر سید محمدحسین چاوشیان و دکتر فاطمه سادات رازقی است که از سوی انتشارات مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده،  با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی مدیر قرآن و حدیث جامعة المصطفی در حاشیه رونمایی از کتاب خانواده و تربیت معنوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بحث تربیت ابعاد مختلفی را دارد، تربیت جسمانی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و... اما تربیت معنوی در رأس همه این تربیت‌ها قرار دارد.

وی با بیان این که قران و احادیث به این مهم اهتمام ویژه‌ای دارند، بیان داشت: در زمینه تربیت معنوی کمبودهای فراوانی داریم و چاپ کتاب در این زمینه می‌تواند فضا را باز کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی تصریح کرد: این موضوع باید در حد گرایش در رشته‌های دانشگاهی و حوزوی موردتوجه قرار گرفته و کتاب‌ها و پایانامه های متعددی در این زمینه به نگارش در بیاید.

دکتر محمدحسین چاوشیان مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم نیز در حاشیه رونمایی از کتاب خانواده و تربیت معنوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه‌به اهمیت خانواده در عصر امروز و نیاز به تربیت معنوی در ارتقای اخلاقی خانواده و جامعه این کتاب در محورهای مختلفی همچون رسانه، جامعه‌شناسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی، مدیریت و حکمرانی، فقه و حقوق اسلامی، ادیان و علوم ارتباطات تألیف شده است که توسط انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی به چاپ رسید.

وی تولید آثار پژوهشی خانواده محور را موردتوجه قرارداد و گفت: در زمینه خانواده نیاز داریم که از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در راستای ارائه نظریات نوین در حوزه خانواده و تربیت معنوی بهره گیریم تا شاهد جامعه‌ای خانواده محور باشیم.

دکتر فاطمه سادات رازقی نیز در حاشیه این رونمایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این کتاب توسط انتشارات مجلس شورای اسلامی به چاپ رسید و با دستان استاد ارجمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی رونمایی شد.

وی به اهمیت خانواده اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین کارکردهای خانواده فراهم‌آوردن بستر تربیت معنوی برای افراد است.

رازقی افزود: منظور از تربیت معنوی، تربیت در جهت شکل‌گیری ارزش‌ها و باورهای فرد در ارتباط با خویشتن، خداوند، مخلوقات و موجودات و طبیعت است، در واقع می‌توان آن را فرصتی برای فراهم‌آوردن بستری برای پاسخگویی جستجو و تقاضای انسان برای هویت شخصی، ارتباطش با خالق، جامعه و دنیای پیرامون در نظر گرفت. اساساً تربیت معنوی، عمیق‌ترین و مشکل‌ترین نوع تربیت و حلقه مفقوده انسان امروزی است.

وی بیان داشت: انسان در عصر حاضر بیش از هر دوره دیگری نیازمند این تربیت است تا بتواند خود را به سرمنزل مقصود آفرینشش برساند، اما از سوی دیگر در این عصر " خانواده" به‌عنوان مهم‌ترین بستر و جایگاه فراهم آورنده این نیاز روزبه‌روز با انحطاط بیشتر روبروست و کشور ما از این قاعده مستثنی نیست. 

رازقی بیان داشت: تحکیم بنیان خانواده از مواردی است که نیازمند بستر تربیتی و آموزشی است. طبق تعریف این مفهوم، لازمه دستیابی به این مهم جز از بستر تربیت فراهم نمی‌شود، تربیتی تضمین‌کننده این تحکیم است که چندجانبه و متناسب با فطرت انسان فارغ از هر نژاد و فرهنگ باشد که در این میان ادیان الهی و تربیت برگرفته از سرشت معنوی انسان می‌تواند خانواده امروز را به سرمنزل مقصود برساند.

وی افزود: گام برداشتن برای حل این مسئله، عزم همگانی می‌طلبد، هم متولیان و سیاست‌گذاران، هم محققان و پژوهشگران، هم تک‌تک افراد جامعه نسبت به این مسئله مسئول و مؤثر هستند.

رازقی ابراز داشت: امیدواریم این کتاب قدم کوچک در راستای رسالت خاتم باشد و مورد استقبال اساتید دانشجویان و علاقه‌مندان به موضوع خانواده اسلامی و تربیت معنوی قرار بگیرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41432
اخبار مرتبط

نظرات شما