مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بهترین عرصه کنشگری بانوان، عرصه فرهنگ است

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عقبه تاریخ انقلاب اسلامی ظرفیت والا در حوزه بانوان وجود دارد بهترین عرصه برای کنشگری بانوان در عرصه فرهنگ است ازجمله شعر که در مؤلفه‌های گفتمانی قرار می‌گیرد‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محفل شعر بین‌المللی مقاومت ۲۵ سال آینده که عصر ۲۹ فروردین در سالن امام خامنه‌ای حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: نیاز داریم حال روحی و معنوی زنان از رشد و بالندگی حقیقتی خوب باشد و ما بانوان به اموری که مربوط به جامعه زنان است اهتمام داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: حس افتخار بین زنان باید افزایش پیدا کند و زنان موفق محجبه فعال اجتماعی باید گسترش پیدا کند، متأسفانه درک ضرورت‌ها اتفاق نیفتاد همه حرکت‌ها بدون شناخت ضرورت‌ها محکوم‌به شکست است.
مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در جامعه زنان باید جنب‌وجوش درونی شکل بگیرد اما عموماً زنان مستمع هستند در جامعه امروز به مقام درک کردن ضرورت‌ها نیاز داریم
و باید حساسیت‌ها بروز و ظهور بیرونی داشته باشد مانند همین محفل شعرخوانی مقاومت که توسط بانوان شکل‌گرفته است.
خادمی عنوان داشت: ریشه مقاومت تاریخی زنان به حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) شکل بازمی‌گردد در تاریخ اسلام زنان رهبر این مقاومت هستند.
وی ادامه داد: در شرایطی که در منتهای علیه فشار قرار داریم همه بانوان می‌توانند در جبهه مقاومت باشند یک بانو در منزل خود با مدیریت امور مقاومت و صبوری می‌کند آرامشی که بانوان در خانواده ایجاد می‌کنند مقاومت است.
مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسیدن به الگوهای مقاومت در تاریخ دور از ذهن نیست و دست‌یافتی هستند که با توجه و تفکر به دست می‌آید، انقلاب اسلامی نگاه عقلانی و تفکری به زنان دارد که همه بانوان جامعه را می‌تواند در برگیرد.
خادمی افزود: الگوی سوم دو ویژگی دارد که به نسل جدید منتقل نشده است، شرافت و نسب تاریخی که باید برای نسل جدید تبیین شود و مصادیق این الگو را باید برای نسل جدید تبیین کرد، موقعیت بانوان در همه مکان‌ها می‌تواند از این الگوی سوم پیروی کند.
وی اضافه کرد: در عقبه تاریخ انقلاب اسلامی ظرفیت والا در حوزه بانوان وجود دارد بهترین عرصه برای کنشگری بانوان در عرصه فرهنگ است ازجمله شعر که در مؤلفه‌های گفتمانی قرار می‌گیرد و به تحولات روز می‌پردازند این محافل به باید صورت هدفمند شکل بگیرد.

مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41549
اخبار مرتبط

نظرات شما