روان‌شناس و کارشناس حوزه خانواده:

انسان در عصر حاضر بیش از هر دوره دیگری نیازمند تربیت معنوی است

روان‌شناس و کارشناس حوزه خانواده گفت: انسان در عصر حاضر بیش از هر دوره دیگری نیازمند این تربیت است تا بتواند خود را به سرمنزل مقصود آفرینشش برساند

فاطمه سادات رازقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اهمیت خانواده اظهار داشت: از مهم‌ترین کارکردهای خانواده فراهم‌آوردن بستر تربیت معنوی برای افراد است.

رازقی افزود: منظور از تربیت معنوی، تربیت در جهت شکل‌گیری ارزش‌ها و باورهای فرد در ارتباط با خویشتن، خداوند، مخلوقات و موجودات و طبیعت است، در واقع می‌توان آن را فرصتی برای فراهم‌آوردن بستری برای پاسخگویی جستجو و تقاضای انسان برای هویت شخصی، ارتباطش با خالق، جامعه و دنیای پیرامون در نظر گرفت. اساساً تربیت معنوی، عمیق‌ترین و مشکل‌ترین نوع تربیت و حلقه مفقوده انسان امروزی است.

وی بیان داشت: انسان در عصر حاضر بیش از هر دوره دیگری نیازمند این تربیت است تا بتواند خود را به سرمنزل مقصود آفرینشش برساند، اما از سوی دیگر در این عصر " خانواده" به‌عنوان مهم‌ترین بستر و جایگاه فراهم آورنده این نیاز روزبه‌روز با انحطاط بیشتر روبروست و کشور ما از این قاعده مستثنی نیست.

رازقی بیان داشت: تحکیم بنیان خانواده از مواردی است که نیازمند بستر تربیتی و آموزشی است. طبق تعریف این مفهوم، لازمه دستیابی به این مهم جز از بستر تربیت فراهم نمی‌شود، تربیتی تضمین‌کننده این تحکیم است که چندجانبه و متناسب با فطرت انسان فارغ از هر نژاد و فرهنگ باشد که در این میان ادیان الهی و تربیت برگرفته از سرشت معنوی انسان می‌تواند خانواده امروز را به سرمنزل مقصود برساند.

وی افزود: گام برداشتن برای حل این مسئله، عزم همگانی می‌طلبد، هم متولیان و سیاست‌گذاران، هم محققان و پژوهشگران، هم تک‌تک افراد جامعه نسبت به این مسئله مسئول و مؤثر هستند

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/41575
اخبار مرتبط

نظرات شما