معاون وزیر کار:

اشتغال باید منجر به تولید پایدار شود

معاون وزیر کار گفت: راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی بازار کار باعث می‌شود اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسئله اشتغال از مهمترین دغدغه‌های امروز کشور است که باید به دغدغه همه دستگاه‌ها تبدیل شود و بی‌شک آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیرو‌های آماده به کار در کشور، اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف را ضروری می‌کند. 

در راستای همین مسئله بود که رئیس‌جمهور تأمین سالانه یک میلیون شغل را نیاز اساسی کشور عنوان کرد و وزارت کار را مامور راه‌اندازی و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و نظارتی در زمینه اشتغال و جمع آوری مهارت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این سامانه‌ها کرده است.

محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متغیر‌های مختلفی نظیر متغیر‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر مسأله زیست‌بوم ملّی اشتغال کشور تأثیر مستقیمی دارد.

وی افزود: یکی چالش‌های اساسی مسأله بیکاری در بین دانش‌آموختگان نبود مهارت‌آموزی مناسب است.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه از مسیر‌های مهم یافتن راه‌حل مسئله بیکاری دانش‌آموختگان در کشور رسیدن به یک اجماع در سطح سیاست‌گذاری ملّی است گفت: موضوع اشتغال دانش‌آموختگان را نمی‌توان توسط یک دستگاه خاص این مشکل و چالش را برطرف و حل کرد، زیرا یک موضوع فرابخشی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سامانه جامع اطلاع‌رسانی بازارکار تا شهریور‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود که راه‌اندازی این سامانه باعث می‌شود اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

کریمی بیرانوند تأکید کرد: اشتغال باید منجر به تولید پایدار شود و در همین راستا طرح‌هایی مانند مسکن و ایجاد سالانه یک‌میلیون شغل در کشور از اقدامات اصلی دولت سیزدهم است.

وی افزود: بانک‌ها برای تحقق این اهداف تلاش می‌کنند، اما انتظار می‌رود همکاری بیشتری با استان‌ها داشته باشند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پارک‌های علم و فناوری نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند که مشاهده می‌شود این سهم آن‌ها و دانشگاه‌ها از اشتغالزایی نهادینه نشده است که لازم است مراکز جوار دانشگاهی در این خصوص موثر‌تر فعالیت کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42925
اخبار مرتبط

نظرات شما