رئیس بنیاد فرهنگی امامت:

روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و احیا گردد

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اینکه شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد، گفت:روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و احیا گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید علی حسینی میلانی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» که در سالن همایش بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد اظهار داشت: روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و آئین‌های این روز احیا و مراسم‌هایی در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان برگزار شود که قطعاً مورد رضایت ولی عصر (عج) است.

وی افزود: پیامبر اسلام امامت حضرت علی (ع) را به مناسبت‌های مختلف ابلاغ کردند و این امر تا روز مباهله ادامه یافت.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اینکه در مباهله حقانیت اسلام و پیامبر و باطل بودن نصرانیت ثابت شد، اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) در بقای این دین و ابطال نصرانیت نقش دارند و در مباهله ثابت شد اهل‌بیت (ع) با فضیلت ترین افراد، اشرف مخلوقات و نزدیکان پیامبر اکرم هستند و این فضیلت‌ها و شرافت‌ها در روز مباهله روشن شد که علی نفس رسول الله، حسنین فرزندان رسول الله و صدیقه طاهره محور است.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ بقای مذهب تشییع به وسیله چهار گروه شامل علما، شهدا، افراد متمکن مالی مانند خیران و افراد دارای مسئولیت چون وزرا وام را بوده است.

آیت الله میلانی مؤسس مذهب شیعه را خود پیامبر اکرم ذکر کرد و گفت: در ایام حیات رسول الله عده‌ای از صحابه پیامبر به شیعه علی (ع) معروف شدند و در حقیقت پیامبر مؤسس تشیع است.

وی همچنین شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و افزود: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی بر مذهب شیعه گذشت که فقها خانه نشین بودند و سلاطین جور، همه بر علیه این مذهب متفق بودند و در این میان شعرا و مداحان بودند که مذهب را در شرایط خاصی نگاه داشتند تا امروز در بقای مذهب تأثیرگذار بودند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43184
اخبار مرتبط

نظرات شما