رئیس سازمان نظام مهندسی قم:

نماهای غربی بسیار ناایمن هستند /افزایش ساخت و ساز در یکسال گذشته

رئیس سازمان نظام مهندسی قم بر بازنگری نظام مسکن و شهر سازی با محوریت خانواده تاکید کرد و گفت: نماهای غربی فارغ از بحث فرهنگی بسیار ناایمن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امین مقومی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز مهندس با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که البته آسیب ها و نقاط ضعفی هم در اجرای این قانون وجود دارد که با آسیب شناسی آن و با اصلاح قانون به زودی بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد:  حاکمیت و دولت ها با این تدبیر سرمایه های ملی را صیانت کرده اند، این مسئله یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است که با توجه به حجم فارغ التحصیلان مهندسی در ایران و کسب جایگاه دوم جهانی رشد قابل توجهی در زمینه جایگاه و کسب جایگاه مطلوب داشته ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم با اشاره به اینکه در حوزه نگهداری هیچ اقدامی در کل کشور به صورت جدی صورت نگرفته است، عنوان کرد: اشکالاتی به مبحث دوم مقررات ملی مجموعه تدوین کننده وارد کردند که امیدواریم با برطرف شدن این مشکلات شاهد اجرای صحیح باشیم.

وی اضافه کرد: در سیاست های کلی نظام بحث ارتقاء و تقویت و کارآمدی نظام مهندسی ذکر و به بقیه سیاست های کلی نظام اشاره شده است.

مقومی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در راستای گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: شاخص ترین موضوعی که در بحث مهندسی می شود به آن توجه کرد، بخش پایانی این بیانیه در ارتباط با سبک زندگی است، سبک زندگی به صورت تخصصی به حوزه معماری و شهرسازی و فرهنگ خانواده ها ارتباط دارد و در سیاست کلی نظام در بخش خانواده بندی به نام بازنگری نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم  بازنگری نظام مسکن و شهر سازی با محوریت خانواده را از مهمترین مطالباتی دانست که باید از سوی مجلس و دولت پی گیری شود و در این راستا باید برنامه ریزی جدی انجام و عملیاتی شود.

وی در ادامه با اشاره به نما های غربی، خاطرنشا کرد: در بحث معماری در قم، نماهای نامناسب مانند نمای رومی فارغ از بحث فرهنگی در حوزه ایمنی نما نیز مشکلاتی وجود دارد و در صورتی که حادثه ای رخ دهد خسارت های بسیاری را به وجود خواهد آرود.

مقومی با تاکید براینکه ساخت و ساز در استان قم در طول یکسال گذشته افزایش داشته است، گفت: آمار نشان دهنده رشد قابل توجهی در مقایسه 10 ماه امسال نسبت به 10 ماه سال گذشته بوده است. هرچند این رشد در ساختمان های بالای پنج طبقه به صورت چشمگیر نبوده است ولی در ساختمان های سه تا پنج طبقه شاهد رشد خوبی بودیم.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/4319
اخبار مرتبط

نظرات شما